اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیل تکنیکال نشان داد:

بهای جهانی طلا در دامنه 1220 تا 1240 دلار در نوسان خواهد بود

سایت طلا : تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت در دامنه 1220 تا 1240 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت، قیمت جهانی طلا امروز جمعه پس از 3 روز کاهش متوالی با ثبات نسبی روبرو شده ولی همچنان پایین تر از 1230 دلار در هر اونس تثبیت شده است.

بر اساس این گزارش افزایش شاخص سهام آسیا و تقویت ارزش دلار تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است. نشست مهم کشورهای بزرگ تولید کننده نفت نیز قرار است یکشنبه در شهر دوحه برگزار شود.

نتایج این نشست می تواند تاثیرات مهم زیادی بر بازار جهانی نفت و قیمت انرژی داشته باشد. انتشار آمارهای متناقض اقتصادی در آمریکا نیز فشارهای زیادی را بر فدرال رزرو وارد می کند. در حالی که برخی مقام های فدرال رزرو آمریکا خواستار افزایش نرخ بهره در نشست های اتی هستند ولی جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا در تازه ترین اظهارات خود بار دیگر بر اتخاذ رویکرد محتاطانه برای افزایش نرخ بهره تاکید کرده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی مهم آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

تازه ترین نظرسنجی رویترز نیز نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد و احتمالا نخستین افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن خواهد بود.

ادامه روند نزولی نرخ تورم آمریکا مانع بزرگی برای افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی به شمار می رود. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته بار دیگر با کاهش روبرو شد و به کمتر از 806 تن رسیده است این پایین ترین رقم در یک ماه اخیر به شمار می رود.

در حالی که قیمت طلا در هفته جاری با افت یک درصدی روبرو شده قیمت نقره بیش از 5 درصد افزایش یافته و با بیشترین رشد در 6 هفته اخیر مواجه گشته است.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1233 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1240 دلار افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر نیز سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1225 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1220 دلار کاهش می یابد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد