اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

لزوم تعامل و ایجاد شبکه ارتباطی بین بانوان کارآفرین، بازرگان و صنعتگر

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با تاکید بر تعامل و همکاری میان بانوان کارآفرین، بازرگان و صنعتگر استان گفت: ایجاد یک شبکه ارتباطی کامل میان این سه طیف منجر به حداکثر استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان می‌شود.

علی خسروی مفرد امروز، 18 فروردین ماه در نشستی که با حضور بانوان صنعتگر و کارآفرین استان برگزار شد، با تبریک سال نو، ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهار کرد: مقاوم سازی تولید، هدف اصلی تمام مجموعه در سال جاری است و امیدواریم بتوانیم در جهت پیاده سازی تمام مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به توسعه پایدار و استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای انسانی در سطح استان برای تحقق شعار امسال گام برداریم.

وی نقش زنان در اقتصاد، صنعت و توسعه را از دیرباز بی‌بدیل و چشمگیر دانست و افزود: میزان اهمیت و توجه جوامع به زنان از مهمترین معیارهای سنجش توسعه در جهان است و زنان کارآفرین، بازرگان و صنعتگر استان همواره در مدیریت بنگاه اقتصادی خود علی‌رغم وجود تمام مشکلات، تنش‌ها، تحریم‌ها و نوسانات بازار درخشیدند و نسبت به مردان صنعتگر هیچ کاستی از خود نشان ندادند.

خسروی مفرد با اشاره به این‌که تاکنون واحدهای صنعتی بانوان صنعتگر استان تعطیل و راکد نشده‌اند، خاطرنشان کرد: تعداد زنان کارآفرین، صنعتگر و بازرگان در تمام زمینه‌های تولیدی استان کم نیست و ان شالله با هم‌افزایی، همکاری و استفاده از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها، دستیابی به موفقیت‌های بیشتر تسهیل شود.

وی عنوان کرد: نقش بانوان صنعتگر، کارآفرین و بازرگان در توسعه استان بسیار مهم و کلیدی است اما متاسفانه به ارتباط کامل میان این سه گروه توجه زیادی نشده است، به طوری که از توانمندی و ظرفیت‌های یکدیگر شناخت و آگاهی کاملی ندارند و ایجاد یک شبکه ارتباطی کامل و تنگاتنگ میان این سه طیف ان شالله می‌تواند منجر به مرتفع کردن مشکلات شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: امیدواریم با تکمیل شبکه ارتباطی میان بانوان صنعتگر، کارآفرین و بازرگان استان نقش موثری در چرخه تولید استان ایفا و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

خسروی مفرد بیان کرد: طبق دستوری که استاندار خوزستان به ما ابلاغ کرد، در حال تدوین بانک اطلاعاتی هر دستگاه در خصوص کالاها، اجناس و خدماتی که در تمام بخش‌های صنعتی باید خریداری کند، هستیم تا از طریق استانداری به دستگاه مربوطه ابلاغ شود که از کدام صنایع استان باید محصول خود را خریداری کند زیرا دستگاه‌های استان موظفند تا از درون استان خرید کنند.

وی، اقتصاد دانش بنیان را یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه داشتن مجوز اقتصاد دانش بنیان برای واحدهای صنعتی در حال تبدیل شدن به امتیازی مثبت و حتی یک الزام است و با توجه به اینکه صدور این مجوز از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می‌گیرد، درصدد هستیم تا شرکت‌های صنعتی بیشتری را به سمت دریافت مجوز اقتصاد دانش بنیان سوق دهیم.

جعفری مفرد تصریح کرد: 10 سال معافیت مالیاتی و تسهیلاتی با بهره زیر 10 درصد برخی از امتیازاتی است که واحدهای صنعتی دارای مجوز اقتصاد دانش بنیان خواهند داشت و ان شالله این موضوع با جدیت پیگیری شود. مسئولین کشوری نیز بر اقتصاد دانش بنیان تاکید بسیاری دارند و در استان نیز کارگزاری برای دریافت مجوز دانش بنیان داریم.

وی خطاب به اعضای حاضر در این نشست خاطرنشان کرد: در زمینه برگزاری تورهای صنعتی، آمادگی خود را برای همکاری و حمایت اعلام می‌کنیم و در خصوص آموزش‌های موردنیاز نیز حتما نیاز سنجی کنید تا از تمام ظرفیت‌های این شرکت، فضای دانشگاهی استان، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای در جهت رفع خلاء آموزشی موردنیاز بانوان صنعتگر و کارآفرین و بازرگان استفاده کنیم.

تعطیلی بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی به علت مشکلات بانکی

همچنین در ادامه سید محسن اسدالهی نژاد، معاون توسعه مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با ابراز امیدواری به رفع مشکلات بانوان صنعتگر، کارآفرین و بازرگان در این گونه نشست‌ها اظهار کرد: بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی و صنفی به علت مشکلاتی که بانک‌های استان ایجاد کرده‌اند، تعطیل شده‌اند.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وعده داده است که اگر این مشکلات مربوط به بانک‌ها بوده، کمک مالی می‌کند و امیدوارم این بانوان صنعتگر، کارآفرین و بازرگان در مسیر چرخه تولید استان گام‌های بیشتری بردارند.

گلایه تولیدکنندگان پوشاک خوزستان از واگذاری سفارشات تولید به تهران

همچنین در این نشست فرزانه داراب پور، عضو هیات رییسه انجمن پوشاک استان اظهار کرد: صنف پوشاک در استان تنها صنفی است که مشکلات را با همکاری بین هم صنفی‌های خود انجام می‌دهد اما اکنون دانشگاه علوم پزشکی کار مربوط به پوشاک دانشجویان خود را به استان تهران داده و علی‌رغم رایزنی‌های ما با معاونت اجتماعی استانداری و کمیته امور بانوان این اقدام صورت گرفته است؛ با این شرایط 3000 هزار نفر از نیروهای ما بیکار می‌شوند.

وی با بیان این‌که توجهی به بیمه نیروهای ما نمی‌شود، خواستار حل مشکلات بیمه در این صنف شد و تصریح کرد: همچنین مشکلات دارایی از دیگر مشکلات ما است که انتظار داریم با ما همکاری و این مشکلات مرتفع شود؛ امسال شش هزار دست لباس به صورت خودجوش به عشایر استان اهدا کردیم و انتظار داریم سامان‌دهی خوبی برای این صنف انجام گیرد.

لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی به روز و جامع برای بانوان کارآفرین و صنعتگر

همچنین در این نشست یارعلی، یکی از کارآفرینان خوزستان درباره انجمن زنان کارآفرین استان گفت: این انجمن در سال 81 در خوزستان تاسیس شد و این تشکل اولین گروهی بود که در بحث کارآفرینی در کشور تشکیل شده است. با توجه به اینکه ظرفیت استان طبیعتا بسیار زیاد است، می‌توانیم نقش موثری در رشد استان داشته باشیم.

وی داشتن بانک اطلاعاتی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: نداشتن بانک اطلاعاتی کامل و بروز یکی از ضعف‌های استان است و هرگاه بخواهیم آماری از بانوان صنعتگر و بازرگان استان بدانیم، آمار جامع و به روزی در دست نداریم. اولین بانک اطلاعاتی استان سال 86 اطلاعات مربوط به 530 خانم را ثبت کرد که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کردند و بعد از این به دلیل مشکلاتی به روز نشد.

یارعلی با تاکید بر داشتن بانک اطلاعاتی به روز و جامع بانوان کارآفرین، بازرگان و صنعتگر خاطرنشان کرد: متاسفانه این سه گروه با ظرفیت‌های خود آشنا نیستند تا بتوانند در چرخه تولید و توسعه، همکاری متقابلی داشته باشند زیرا عدم آشنایی با ظرفیت‌های کارآفرینی یکی از معضلات اصلی ما در استان است.

وی با بیان این‌که در دانشگاه‌ها نیز زمینه‌ای برای شناخت فرصت‌های کارآفرینی فراهم نمی‌شود، عنوان کرد: این‌که زنان بتوانند به عنوان پیشرو در صنعت گام بردارند به علت عدم شناخت نسبت به ظرفیت استان و فرصت ها مقفول مانده است و این آگاهی و شناخت باید ایجاد شود.

این کارآفرین پیشنهاد کرد که سلسله نشست‌هایی در استان برگزار شود تا بانوانی که قصد کارآفرینی دارند که به اصطلاح به آنها نوکارآفرین می‌گویند و همچنین بانوانی که در مراحل رشد و نمو واحدهای خود قرار دارند و بانوانی که در چرخه تولید و توسعه واحدهای خود هستند، در این نشست‌ها شرکت کنند و چالش شناسی و آسیب شناسی برای هر سه گروه به عنوان جامعه‌های هدف انجام شود.

یارعلی، نگاه تحلیلی به اقتصاد استان و آشنایی با اکوسیستم اقتصادی و کارآفرینی را یکی از محورهایی دانست که باید در این نشست‌ها مطرح شود تا مشکلات بانوان کارآفرین، بازرگان و صنعتگر مرتفع شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد