اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل اینوستینگ از عوامل مهم و موثر بر قیمت طلا در هفته جاری

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اینوستینگ به بررسی عوامل مهمی می پردازد که طی روزهای آینده بر قیمت جهانی طلا تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، انتشار آمارهای مثبت درباره وضعیت اشتغال آمریکا در ماه مارس موجب شد تا قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش یک درصدی روبرو شود و این روند نزولی امروز دوشنبه نیز ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش انتشار امارهای مثبت از وضعیت بازار اشتغال آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی های زیادی در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه های آینده مطرح شود و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شده است.

وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته 215 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. نرخ بیکاری آمریکا نیز به 5 درصد رسیده است.

شاخص تولیدات صنعتی آمریکا طی ماه مارس نیز به بیش از 51.8 واحد رسیده است. تعدادی از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز از افزایش تدریجی نرخ بهره طی ماه های آینده حمایت کرده اند.

علیرغم کاهش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه، قیمت این فلز زرد در هفته ای که گذشت با رشد نسبی همراه شده است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون با رشد 14 درصدی روبرو شده است. نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شاخص سهام تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

آمارهای جدید منتشر شده در چین نیز نشان می دهد که وضعیت صنایع این کشور نیز برای نخستین بار از اوت گذشته بهبود یافته و شاخص تولیدات صنعتی در ماه مارس به بیش از 50.2 واحد رسیده است.

به نظر می رسد طی روزهای آینده انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت. انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره در نشست های آینده رو مشخص کند.

گزارش سایت طلا حاکیست؛ جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز روز پنج شنبه اظهارات مهمی بیان خواهد کرد. این اظهارات نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا نیز می تواند تاثیر مهمی بر روند قیمت جهانی طلا داشته باشد. منطقه یورو نیز قرار است امروز دوشنبه آمارهای مربوط به نرخ بیکاری را منتشر کند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد