اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد موسسه کامترند ریسک تحلیل کرد:

آمارهای اشتغال آمریکا و نشست آوریل فدرال رزرو بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری کامترند ریسک تاکید کرد: انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه مارس که قرار است روز جمعه منتشر شود و همچنین برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه آوریل مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، روند نزولی قیمت طلا که از هفته گذشته آغاز شده است امروز دوشنبه نیز ادامه یافته و قیمت این فلز زرد به کمتر از 1212 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا هفته گذشته بیش از 3.1 درصد کاهش داشته که این بیشترین افت از اوایل نوامبر به شمار می رود. قیمت طلا در ماه فوریه و ژانویه با افزایش روبرو شده ولی در ماه مارس تاکنون با کاهش همراه بوده است. قیمت طلا در ماه فوریه بیش از 11 درصد رشد داشت.

قیمت طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون بیش از 14 درصد افزایش یافته است. رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی 2015 میلادی به 1.4 درصد رسیده است. آمارهای اشتغال آمریکا در ماه مارس نیز قرار است روز جمعه منتشر شود. نظرسنجی بلومبرگ نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه مارس 208 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

گنانا سکار تیاگاراجان تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری کامترند ریسک تاکید کرد: آمارهای اشتغال آمریکا تاثیر زیادی بر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست آوریل خواهد داشت. اگر این آمارها امیدوار کننده و مثبت باشد می تواند موجب افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو در نشست 26 و 27 آوریل شود. این مساله در نهایت موجب تقویت ارزش دلار و افت قیمت طلا خواهد شد.

گزارش سایت طلا می افزاید؛ سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر اظهارات مهم روز سه شنبه جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند. قیمت طلا در حالی روند نزولی خود را بار دیگر آغاز کرده است که موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا پیش بینی کرده است که قیمت طلا در کوتاه مدت به کمتر از 1100 دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد. تقویت ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. گمانه زنی های زیادی نسبت به روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مطرح شده است. این در شرایطی است که سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان، کاهش نرخ بهره و نرخ بهره منفی را در اولویت قرار داده اند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد