اونس طلا2378.36
مظنه16,596,000
18 گرم3,831,200
ارزش سکه37,390,788
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
سی ان بی سی تحلیل کرد:

چرا پیش بینی موسسه گلدمن ساش درباره قیمت طلا نادرست است؟

سایت طلا : در حالی که موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا طی ماه های اخیر همواره پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا با افت شدیدی روبرو خواهد شد ولی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که این پیش بینی به دلایل مختلفی نادرست است و تحقق نخواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا 12 ماه آینده به کمتر از 1000 دلار کاهش خواهد یافت. این موسسه مالی در تابستان گذشته نیز پیش بینی کرده بود که قیمت طلا تا اوایل 2016 میلادی به زیر 1000 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری مانع از افت شدید قیمت طلا در شرایط کنونی خواهد شد. وضعیت نگران کننده اقتصاد جهانی و نوسانات شدید بازارهای مالی موجب تقویت چشمگیر تقاضا برای طلا شده است، بنابر این دلیلی وجود ندارد که سرمایه گذاران بین المللی از طلا رویگردان شوند.

قیمت جهانی طلا از ابتدای 2016 میلادی تاکنون بیش از 15 درصد رشد داشته است. طلا نه تنها بهترین مکان امن برای سرمایه گذاری است بلکه در تاریخ بشری نیز همواره کالایی با ارزش و گرانبها بوده است. بازارهای سهام و دولتها به علل مختلف با خرید طلا از سوی سرمایه گذاران مخالف هستند.

در شرایط کنونی که بسیاری از بانکهای مرکزی بزرگ جهان نرخ بهره منفی را در دستور کار قرار داده اند، طلا بهترین سرمایه گذاری به شمار می رود. نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز موجب نگرانی های زیادی شده است.

برپایه گزارش سایت طلا، بنابر این با توجه به استدلال های مطرح شده، صحبت کردن از افت شدید قیمت طلا غیر منطقی به نظر می رسد. تا زمانی که اوضاع اقتصاد جهانی بهبود نیابد و شاخص سهام در بازارهای بین المللی به وضعیت عادی بازنگردد روند صعودی قیمت طلا و تقاضای آن ادامه خواهد یافت.

مساله بدتر این است که بانک های مرکزی جهان دیدگاه روشنی نسبت به اهداف تورمی ندارند. بانک مرکزی اروپا بدون توجه به آثار و تبعات تورمی، برنامه خریداری اوراق قرضه را از 60 میلیارد یورو به 80 میلیارد یورو افزایش داده است تا به سطح مطمئنی از نرخ تورم دست یابد. به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا به هر ابزاری متوسل می شود تا به هدف نرخ تورم 2 درصدی دست یابد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد