اونس طلا2394.45
مظنه16,016,000
18 گرم3,697,300
ارزش سکه36,084,048
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000
تحلیلگران اقتصادی :

برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا می تواند به ضرر قیمت طلا تمام شود

سایت طلا : نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در شرایطی آغاز شده است که تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که برگزاری این نشست می تواند به ضرر قیمت جهانی طلا تمام شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در شرایطی که نشست فدرال رزرو آمریکا آغاز شده و قیمت طلا روندی نزولی را آغاز کرده، کارشناسان اقتصادی هشدار می دهند که برگزاری این نشست می تواند در نهایت به ضرر قیمت طلا باشد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری کنفرانس خبری جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه هستند.

تحلیلگران معتقدند که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1220 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1200 دلار کاهش خواهد یافت. به نظر می رسد اظهارات جانت یلن و تصمیمات فدرال رزرو می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری تی دی اس تاکید کردند که سطح حمایتی مهم قیمت طلا در شرایط کنونی 1225 دلار است و اگر طلا نتواند این سطح مهم را حفظ کند به زودی تا 1200 دلار کاهش خواهد یافت.

موسسه تی دی اس افزود: تا زمانی که سرمایه گذاران بین المللی نسبت به تثبیت شرایط اقتصادی آمریکا مطمئن نشوند، احتمالا درخشش طلا در بازارهای بین المللی کاهش نخواهد یافت. اگر اوضاع اقتصادی آمریکا و جهان بهبود یابد، فدرال رزرو تمایل بیشتری برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت.

فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش داده است.

فیل استریبل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر جی او فیوچرز نیز تاکید کرد: به نظر من اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا به کمتر از 1200 دلار در هر اونس برسد و سرمایه گذاران باید منتظر چنین اتفاقی باشند.

گزارش سایت طلا حاکیست، در شرایط کنونی احتمال کمی وجود دارد که فدرال رزرو در نشست روز چهارشنبه نرخ بهره را افزایش دهد. به اعتقاد تحلیلگران موسسه سی ام ئی گروپ، لحن اظهارات جانت یلن می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

موسسه کاپیتال مارکتس نیز اعلام کرد: به نظر می رسد قیمت طلا طی روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد چرا که فدرال رزرو احتمالا نرخ بهره را زودتر از انتظارات کارشناسان اقتصادی، افزایش خواهد داد. این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو در نشست آوریل نرخ بهره را افزایش دهد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد