اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کشتی آرای تشریح کرد؛

قیمت طلا در روزهای پایانی سال به کدام سو می رود؟ / علت رشد قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن بیان علت رشد بها در بازار طلا و سکه روند قیمتی این بازار را طی روزهای آتی پیش بینی کرد.

محمد کشتی آرای در گفتگو با سایت طلا، در مورد علت رشد قیمت طلا و سکه گفت: در نظر عامه اینگونه است که با توجه به نزدیکی شب عید قیمت طلا و سکه گران شده است، ولی واقعیت این است که قیمت طلا و سکه تحت تأثیر قیمت جهانی افزایش یافته است.

وی با منطبق دانستن قیمت سکه تمام بهار آزادی با قیمت ارز و اونس جهانی و همچنین تفاوت قیمت دیگر سکه ها به علت تقاضا افزود: پیش بینی می شود طی سه چهار روز آینده همین روال ادامه داشته باشد تا تقاضا کاهش پیدا کرده و بازار به یک تعادل برسد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد روند جهانی اونس طلا نیز پیش بینی کرد: اونس جهانی طلا افزایش خود پیدا کرده و به نظر می رسد که روند افزایشی قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده متوقف گردد.

کشتی آرای با تقدیر از سیاستهای بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز در گفتگو با سایت طلا تصریح کرد: نکته قابل توجهی که معمولا در روزهای پایانی سال و شروع مسافرتها و تعطیلات نوروزی ایجاد می شود رشد تقاضای ارز و افزایش قیمت دلار بود که امسال نرخ ارز کاهش پیدا کرد و این عامل مثبتی بود که سبب شد تا مقداری آن افزایش جهانی طلا را پوشش دهد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ضمن بیان نزولی بودن قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2015 میلادی افزود: در حالی که برخی از کارشناسان اقتصادی پیش بینی عجیب زیر 1000 دلار را عنوان می کردند، تحولات و سیاستهای جدید در دنیا و برخی مسائل خاورمیانه در چند ماه اخیر که موضوعات اقتصادی را در برمی گیرد موجب شد تا قیمت اونس طلا بر خلاف پیش بینی ها از ابتدای سال جدید میلادی با افزایش مواجه شود.

وی رشد حدود 200 دلاری قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2016 میلادی را اتفاقی نادر دانست و اظهارداشت: افزایش قیمت نفت نیز طی این روزها موجب افت ارزش جهانی دلار شد و این افت، رشد قیمت طلا را در پی داشت و معمولاً تحولات بازارهای جهانی در پایان فصل با توجه به سالهای گذشته در چنین مقاطعی قابل پیش بینی بود، ولی با این شدت نه.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد