اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس‌‌جمهور در مجمع سالیانه بانک مرکزی:

ارز سال آینده باید تک نرخی شود / اقتصاد با دستور درست نمی‌شود

روحانی گفت: ارز سال آینده باید تک نرخی شود تا ثبات در بازار تقویت و جلوی بخشی از مفاسد گرفته شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که صبح شنبه در جمع مدیران بانک‌های سراسر کشور سخن می‌گفت، افزایش نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را ضروری خواند و گفت: باید تمام مؤسسات مالی اعتبارسنجی شوند و رتبه آنها به مردم اعلام گردد.

رئیس‌‌جمهور با تأکید بر اینکه همه باید خود را برای رونق و تحرک اقتصادی آماده کنند، گفت: مهمترین عامل در کنترل و مهار تورم، انضباط مالی و پولی و یکی از دستاوردهای مهم دولت با یاری تیم اقتصادی و بانک مرکزی، مهار تورم و کاهش مستمر آن بوده است.

روحانی ضرورت کاهش سود بانکی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: وقتی دولتی تورم را مهار و تک رقمی می‌کند، سود بانکی بالا نادرست است و به اقتصاد لطمه می‌زند.

رئیس‌‌جمهور اظهار داشت که اقتصاد با دستور درست نمی‌شود و باید با ابزار اقتصادی، سود بانکی، تسهیلات و سپرده‌ها را کاهش داد.

رئیس‌‌جمهور از بانک‌ها به عنوان شریان حیات اقتصادی و ارتباط درون کشور با دیگر کشورها در عرصه پولی و مالی نام برد و گفت: در دوره تحریم‌های ظالمانه بدترین تحریم تاریخ اقتصادی جهان بر ملت ایران روا داشته شد و همه شریان‌های حیاتی توسعه‌ای کشور را با مشکل مواجه نمودند.

روحانی موفقیت برجام را نتیجه دعای سحرخیزان در ماه مبارک رمضان ذکر کرد و افزود: در دوره تحریم‌ها متأسفانه بداندیشانی با بهره‌گیری از شرایط سخت مردم و به بهانه دور زدن تحریم‌ها، نفت را فروختند و بیت‌المال را غارت کردند.

رئیس‌‌جمهور تحریم بانک‌ها از سوی دشمن را حرکتی هدفمند برشمرد و گفت: در دوره پس از تحریم، بانک‌ها باید تلاش‌هایشان را به نفع اقتصاد ملی افزایش دهند.

روحانی با تأکید بر اینکه دفاع مذاکره‌کنندگان از حقوق ملت افتخار بزرگی است، افزود: نمی‌توان باور کرد کسی از رفع تحریم‌ها خرسند و خوشحال نباشد.

رئیس‌‌جمهور با تأکید بر اینکه باید امروز برجام 2 را تدوین کنیم، اظهار داشت: برجام 2 باید با مشارکت همه و برای پیشرفت ایران اسلامی تدوین و به مرحله اجرا درآید.

روحانی به موضوع انتخابات سرنوشت‌ساز هفتم اسفند ماه اشاره و تأکید کرد: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی، در شرایط کنونی منطقه و جهان بسیار تأثیرگذار است.

رئیس‌‌جمهور مشورت با متخصصان و صاحبنظران در همه امور را مورد تأکید قرار داد و گفت: بخاطر قول به مردم، بدون مشورت با کارشناسان و صاحبنظران تصمیمی نگرفته‌ام و در بسیاری موارد حتی نظر جمع کارشناسان را اعمال کردم.

روحانی بازگرداندن ثبات و آرامش به بازار را نخستین تصمیم اقتصادی دولت ذکر کرد و افزود: انتظارات تورمی جامعه در دولت جدید عوض شد و این روند باید حفظ شود.

رئیس‌‌جمهور گفت: بانک‌ها باید خود را برای یک فضای رقابتی در دوره پس از برجام آماده کنند و در این عرصه باید احساس مسئولیت نمایند.

روحانی به اهمیت ایجاد اطمینان و اعتماد میان مردم و بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها که پول مردم را در اختیار دارند باید احساس مسئولیت کرده و از آنها به بهترین وجه و در مسیر توسعه و رونق اقتصاد کشور استفاده کنند.

رئیس‌‌جمهور با اشاره به ضرورت تقویت انضباط و شفافیت در کارنامه بانک‌ها، گفت: بانک‌ها باید بنگاه‌داری را کنار گذاشته و در فضای تولید قرار گیرند.

ولی‌الله سیف رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در ابتدای این نشست، گفت: نظام بانکی که در خط نخست مبارزه با تحریم‌ها قرار داشت، در دوره جدید تمام تلاش خود را در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بکار می‌گیرد.

پنجاه و پنجمین مجمع سالیانه بانک مرکزی صبح امروز با حضور رییس جمهوری در ساختمان میرداماد برگزار شد.

این مجمع با حضور اعضای مجمع عمومی و جمعی از مقامات و مدیران بانک مرکزی تشکیل شده و مربوط به عملکرد مالی سال 93 است.

بررسی و اتخاذ تصمیم درباره ترازنامه و صورت های مالی سال 93 بانک مرکزی و مصوبات مجمع عمومی عادی و فوق العاده از جمله محورهای پنجاه و پنجمین مجمع سالیانه بانک مرکزی است.

تصویب صورت های مالی با توجه به گزارش هیات نظّار و اتخاذ تصمیم در مورد تقسیم سود و افزایش سرمایه انجام می شود.

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری نیز در این مراسم حضور دارند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد