اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل 3 موسسه معتبر بین المللی در خصوص روند نوسانات قیمت طلا

سایت طلا : 3 موسسه معتبر سرمایه گذاری جهان دیدگاه های خود را در خصوص روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت و میان مدت اعلام کرده اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، موسسه مالی کردیت سوییس ضمن اشاره به افزایش چشمگیر قیمت طلا از ابتدای سال 2016 میلادی تاکید کرد: دیدگاه ساختاری ما نسبت به تحولات قیمت طلا، سازنده خواهد بود.

بر اساس این گزارش موسسه کردیت سوییس افزود: کمبود عرضه در بازارهای جهانی به همراه افزایش تقاضای فیزیکی و تردیدهای مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا در شرایط کنونی با افزایش بیشتری روبرو شود.

اظهارات اخیر جانت یلن شک و تردیدهای زیادی را در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده به وجود آورده و این مساله موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا شده است.

به نظر می رسد روند نزولی عرضه و تولید جهانی طلا در سال های 2017 و 2018 میلادی نیز ادامه خواهد یافت. نظرسنجی این موسسه مالی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2016 میلادی به کمتر از 13 درصد کاهش یافته است.

موسسه مالی کردیت اگریکول فرانسه نیز اعلام کرد: نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان و رویکرد نرخ بهره منفی از سوی بانک های مرکزی اروپا و ژاپن موجب خواهد شد تا قیمت طلا در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو شود.

انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده در چین و نگرانی های بین المللی در خصوص وضعیت سیستم بانکی منطقه یورو نیز موجب رشد تقاضا و قیمت طلا خواهد شد.

بانک های مرکزی جهان در شرایط کنونی مجبور به اجرای سیاست های انبساطی پولی برای حمایت از رشد اقتصادی هستند و این مساله می تواند موجب افزایش نرخ تورم شود.

بانک بی ان پی پاریباس فرانسه نیز در تحلیلی اعلام کرد: فدرال رزرو آمریکا امسال و سال آینده نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و این مساله به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده و گمانه زنی های زیادی نسبت به وضعیت نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده مطرح شده است.

بعید به نظر می رسد که با توجه به اوضاع اقتصادی نگران کننده چین، فدرال رزرو آمریکا بخواهد حداقل در کوتاه مدت نرخ بهره را افزایش دهد. این مساله می تواند در میان مدت موجب کاهش بیشتر ارزش دلار شده و قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها را افزایش دهد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد