اونس طلا2394.45
مظنه16,006,000
18 گرم3,694,900
ارزش سکه36,061,518
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

رشد تقاضا به عنوان مکان امن سرمایه گذاری، موجب افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگران ارشد اقتصادی بر این باورند که طلا بار دیگر جایگاه خود به عنوان مکان امن سرمایه گذاری را به دست آورده و این مساله می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد در بازارهای جهانی شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، برخی تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند که با توجه افت شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و نرخ بهره منفی اروپا و ژاپن، سرمایه گذاران بین المللی تمایل بیشتری برای خرید طلا و سرمایه گذاری در این بازار دارند و این مساله موجب تقویت قیمت جهانی طلا خواهد شد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در روزهای اخیر سطح مقاومتی 1200 دلاری را شکسته است. برخی تحلیلگران بازار بر این باورند که سطح مقاومتی بعدی برای قیمت طلا 1300 دلار خواهد بود.

افشین نبوی تحلیگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس تاکید کرد: در شرایط کنونی عوامل زیادی در بازارهای بین المللی وجود دارد که می تواند موجب تقویت بیشتر قیمت طلا شود. افت قیمت جهانی نفت، کاهش شاخص سهام در بازارهای بورس، کاهش ارزش دلار موجب تقویت قیمت طلا شده است. این عوامل می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا شود.

فیل فیلین تحلیلگر برجسته موسسه پرایس فیوچرز نیز گفت: اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان با کاهش روبرو شده و سرمایه گذاران نسبت به توانایی بانکهای مرکزی برای کنترل اقتصاد تردید دارند.

زمانی که فدرال رزرو آمریکا در دسامبر 2015 میلادی برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد، برخی تحلیلگران اعلام کردند که قیمت طلا در ماه های آینده با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد ولی قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 18 درصد رشد داشته و به بیش از 1235 دلار رسیده است.

فیلین گفت: نگرانی زیادی در بازار وجود دارد. شاخص سهام در بازارهای بین المللی به شدت کاهش داشته است. نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت بانکهای بزرگ اروپایی وجود دترد. اعتماد سرمایه گذاران نسبت به بانکها از بین رفته و اکثر سرمایه گذاران به سوی بازار طلا روی آورده اند.

کوین گرادی از موسسه فونیکس فیوچرز نیز گفت: گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا کاهش یافته است هم به خاطر کاهش قیمت جهانی انرژی و هم به دلیل ضعف اوضاع اقتصاد جهانی.

گزارش سایت طلا حاکیست، تصمیم بانک های مرکزی ژاپن و اروپا برای اعلام نرخ بهره منفی نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار آمریکا و افزایش قیمت طلا داشته است.

نبوی افزود: افزایش چشمگیر تقاضای فیزیکی نیز تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی طلا داشته است. اگر تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند با افزایش بیشتری روبرو شود، باید منتظر رشد فزاینده قیمت این فلز زرد در هفته های آینده باشیم.

وی تاکید کرد: با پایان جشن های سال جدید چینی و بازگشت سرمایه گذاران چینی به بازار، باید منتظر واکنش آنها به افزایش چشمگیر قیمت طلا باشیم. به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1250 دلار خواهد بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد