اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
شورای جهانی طلا خبر داد:

خرید چین و بانک های مرکزی موجب رشد تقاضای جهانی طلا شده است

سایت طلا : شورای جهانی طلا امروز پنج شنبه اعلام کرد: خرید طلا از سوی سرمایه گذاران چینی و بانک های مرکزی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای جهانی طلا در سه ماه پایانی 2015 میلادی داشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، شورای جهانی طلا اعلام کرد: سرمایه گذاران چینی از ترس افت شدید ارزش یوان اقدام به خرید طلای بیشتری کرده اند که این مساله تاثیر زیادی بر رشد تقاضای جهانی طلا در سه ماه پایانی سال گذشته داشته است.

بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا افزود: به نظر می رسد تقاضای جهانی طلا طی ماه های آینده نیز با افزایش روبرو شود. چین سال گذشته نیز با پشت سر گذاشتن هند به بزرگترین مصرف کننده طلای جهان تبدیل شده است. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و افت ارزش یوان تاثیر زیادی بر رشد فزاینده تقاضای طلا در این کشور داشته است.

تقاضای چین برای سکه طلا در سه ماه پایانی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 25 درصد رشد داشته است. البته تقاضای سرمایه گذاران چینی برای جواهرات طلا در این مدت با کاهش 3 درصدی روبرو شده است.

تقاضای جهانی برای طلا در سال 2015 میلادی به بیش از 4212 تن رسیده است. بانک های مرکزی جهان نیز طی سال گذشته به خرید طلا ادامه داده و بیش از 588 تن طلا خریداری کرده اند. بانک های مرکزی جهان در سال 2013 میلادی نیز بیش از 625 تن طلا خریداری کرده بودند. به نظر می رسد بانک های مرکزی جهان قصد دارند ذخایر ارزش خود را متنوع کنند و بخش بیشتری از ذخایر خود را به طلا تبدیل نمایند.

روند خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان در شش ماه دوم امسال شتاب گرفته و در سه ماه پایانی با رشد 25 درصدی روبرو شده است. یک تحلیلگر ارشد شورای جهانی طلا تاکید کرد: امیدواری زیادی نسبت به چشم انداز تقاضای طلا طی سال 2016 میلادی وجود دارد و به نظر می رسد نوسانات شدید شاخص سهام و نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی جهان می تواند موجب افزایش تقاضای طلا شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، تقاضای طلای چین طی سال گذشته به بیش از 985 تن رسیده و این رقم برای هند نیز از مرز 849 تن فراتر رفته است. چین و هند در مجموع 45 درصد کل تقاضای جهانی طلا را تشکیل داده اند.

تولید جهانی طلا نیز سال گذشته با 4 درصد کاهش به کمتر از 4258 تن رسیده است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد