اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اذعان یلن به احتمال کند شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا

سایت طلا : رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات مهمی در نشست کنگره این کشور اذعان کرد که اقتصاد آمریکا با تهدیدات جهانی روبرو است که می تواند به ضرر رشد اقتصادی شده و روند افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را کند نماید.

به گزارش سایت طلا به نقل از آسوشیتد پرس، جانت یلن شب گذشته در سخنان مهمی در کنگره آمریکا تصریح کرد: اگر وضعیت اقتصادی آمریکا نگران کننده تر از قبل شود، تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده با روند کندی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش اظهارات یلن در شرایطی است که نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی چین و ارزش یوان و همچنین کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی می تواند تاثیر زیادی بر سیاست های پولی فدرال رزرو طی ماه های آینده داشته باشد.

وی در ادامه افزود: فدرال رزرو به دقت تحولات اقتصادی جهان را زیر نظر دارد و به این مساله آگاه است که تهدیدات بزرگی علیه اقتصاد آمریکا وجود دارد. البته ممکن است ضعف اقتصادی اخیر در برخی کشورها موقتی باشد و در صورتی که نرخ تورم آمریکا با افزایش روبرو شود، فدرال رزرو حاضر خواهد بود تا نرخ بهره را افزایش دهد.

یلن گفت: مسیر واقعی نرخ بهره فدرال رزرو بستگی به آمارهایی خواهد داشت که چشم انداز اقتصادی را روشن می کند.

پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد، بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند که فدرال رزرو طی ماه های آینده نیز روند افزایش نرخ بهره را ادامه می دهد و به احتمال زیاد در نشست مارس بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

در حالی که برخی تحلیلگران اقتصادی اعلام کرده اند که فدرال رزرو آمریکا 4 بار نرخ بهره را افزایش می دهد، برخی کارشناسان مستقل بر این باورند که فدرال رزرو احتمالا امسال تنها 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

یلن در ادامه ضمن اشاره به آمارهای ناامید کننده اقتصادی در چین، گفت: آمارهایی که تاکنون منتشر شده نشان نمی دهد که چین با افت شدید رشد اقتصادی روبرو خواهد شد. ولی کاهش ارزش یوان نگرانی ها را نسبت به چشم انداز آینده اقتصادی چین افزایش داده است.

وی تصریح کرد: این نگرانی تاثیر منفی زیادی بر شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی داشته و ناامیدی هایی را نسبت به رشد اقتصادی جهان تا پایان امسال به وجود آورده است.

برپایه سایت طلا، رشد اقتصادی آمریکا نیز در سه ماه پایانی سال گذشته به کمتر از 0.7 درصد رسیده است. یلن در ادامه ضمن اشاره به وضعیت بازار اشتغال آمریکا گفت: بازار اشتغال هنوز مستحکم و قوی است و در ماه ژانویه بیش از 150 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است. نرخ بیکاری نیز به کمتر از 4.9 درصد رسیده است.

گرچه نرخ تورم آمریکا طی ماه های اخیر با افزایش نسبی روبرو شده ولی هنوز به هدف 2 درصدی فدرال رزرو نرسیده است. فدرال رزرو قول داده است که در صورت کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ تورم، نرخ بهره را بار دیگر افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد