اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه مالی یو بی اس سوییس:

هرگونه کاهش قیمت طلا در شرایط فعلی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خواهد بود

سایت طلا : موسسه مالی یو بی اس سوییس اعلام کرد: قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با روندی صعودی روبرو شده و هر گونه کاهش قیمت در شرایط کنونی می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران بین المللی باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، جونی توز تحلیلگر ارشد موسسه یو بی اس تاکید کرد: طلا می تواند در کوتاه مدت به سطح بالاتر از 1200 دلار در هر اونس دست یابد. ولی سرمایه گذاران بین المللی باید نسبت به تحولات بازار طلا کاملا مراقب و محتاط باشند.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا پس از کاهش 10 درصدی در سال 2015 میلادی، از ابتدای امسال تاکنون حدود 12 درصد رشد داشته است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: سرمایه گذاران بین المللی باید در شرایطی که قیمت طلا نزدیک به سطح 1200 دلاری قرار دارد، احتیاط کنند. سرمایه گذاران در شرایط کنونی منتظر سخنرانی مهم و تعیین کننده جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا باشند.

بازارهای بین المللی منتظر دو سخنرانی مهم یلن در کنگره و سنای آمریکا هستند. این سخنرانی ها تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر اظهارات یلن به گونه ای باشد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را تقویت کند، این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد شد.

توز افزود: طلا در شرایط کنونی در حال تلاش برای رسیدن به ثبات نسبی است و به نظر من شرایط اقتصادی جهان می تواند در این شرایط به افزایش بیشتر قیمت طلا کمک کند.

توز تاکید کرد: کاهش ارزش دلار نیز به افزایش قیمت طلا کمک کرده است. در حالی که میزان ورود طلا به صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان با افزایش روبرو شده ولی سطح ذخایر طلا در این صندوق ها نسبت به سال 2012 میلادی هنوز 39 درصد کمتر است.

وی گفت: اگر قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش همراه شود بهترین فرصت برای خرید سرمایه گذاران بین المللی خواهد بود. بررسی روند قیمت طلا در روزهای گذشته نشان می دهد که قیمت این فلز زرد در کوتاه مدت همچنان با روند صعودی روبرو خواهد شد. البته سرمایه گذاران بین المللی هنوز نگران آینده قیمت طلا هستند چرا که در ژانویه سال گذشته نیز قیمت طلا 12 درصد افزایش یافت ولی تا پایان سال 2015 قیمت طلا با افت 10 درصدی همراه شد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد