اونس طلا2394.45
مظنه15,956,000
18 گرم3,683,400
ارزش سکه35,948,868
قدیم (بهار)40,200,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,600,000
ربع15,600,000
عسگراولادی هشدار داد

فشار مالیاتی، فرار سرمایه را تشدید می‌کند / معیشت مردم با گفتمان درمانی حل نمی‌شود

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران نسبت به افزایش مالیات در سال آینده هشدار داد و گفت: امسال فاجعه اقتصادی بود و درآمدی ایجاد نشده که دولت بخواهد، مالیات بگیرد که در نهایت منجر به فرار سرمایه و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد.

اسدالله عسگراولادی صبح امروز در یازدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به نکاتی در مورد لایحه بودجه سال 95 اشاره کرد و گفت: هشدار می‌دهم که اگر قانون مالیات به شکل فعلی اجرا شود، این لایحه مالیاتی فرار سرمایه را تشدید می‌کند، چون در این لایحه اجازه داده شده که حساب‌های شخصی افراد بررسی شود که پول از کجا آمده و به کجا می‌رود و باید موادی از این قانون اصلاح شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران همچنین در مورد نرخ ارز گفت: نرخ ارز شمشیر دو لبه است که نرخ مبادله‌ای فعلاً 3018 تومان و بازار آزاد 3550 تا 3600 تومان است و وقتی می‌گوییم ارز تک نرخی باید ببینیم کدام نرخ را قرار است به کدام نرخ برسانیم.

وی با بیان اینکه اگر نرخ ارز در تک نرخی شدن به 3 هزار تومان کاهش یابد، باید فاتحه صادرات را خواند و افزود: در عین حال صادرات را باید از محل درآمدزایی در این حالت حذف کنیم و پتروشیمی‌ها هم تعطیل می‌شود، یا اگر ارز به نرخ 3600 تومان رسیده و در این حالت تک‌نرخی شود نیز تبعات خاص خود را دارد.

به گفته عسگر اولادی اکنون صادرکنندگان نمی‌دانند که برای سال آینده و انجام صادرات بر مبنای چه نرخی برنامه‌ریزی کنند.

وی در مورد پیش‌بینی دولت از محل درآمدها برای بودجه سال 95 گفت: همه ما اعتقاد داریم که این درآمدها قابل وصول نیست و باید گفت بیش از 60 درصد درآمدها محقق نمی‌شود.

انتقاد دیگر عسگراولادی به پیش‌بینی دولت از وصول مالیات بود و در این مورد گفت: سال 94 سال فاجعه اقتصادی بود و درآمدی در این سال ایجاد نشده که بخواهند مالیاتش را بگیرند و آیا قرار است با این وضع بازاریان کرکره‌هایشان را پایین بکشند و در خانه‌هایشان بنشینند؟

عسگر اولادی تصریح کرد: دولت باید با مردم صادق‌تر باشد، چرا که معیشت مردم به شدت زیر سوال است و تا به حال سعی کرده‌ایم با گفتمان درمانی مسائل را حل کنیم، اما این هم تا حدی جواب می‌دهد.

وی هشدار دارد که با این وضع در نیمه دوم سال آینده با کسری فاحشی از تراز بودجه مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد