اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی:

ادامه خرید طلا از سوی چین تعجبی ندارد/ عطش چین برای طلا پایان ناپذیر است

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند صعودی خرید طلا از سوی بانک مرکزی چین همچنان ادامه خواهد یافت و پکن قصد دارد با این اقدام جایگاه یوان در عرصه بین المللی را ارتقا دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که آمارهای رسمی بانک مرکزی چین نشان می دهد میزان ذخایر ارزی این کشور طی ماه ژانویه با 99.5 میلیارد دلار کاهش به 3230 میلیارد دلار رسیده است، این پایین ترین سطح ذخایر ارزی این کشور از ماه می 2012 میلادی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش این دومین کاهش شدید ذخایر ارزی چین پس از دسامبر به شمار می رود. ذخایر ارزی چین در ماه دسامبر نیز با افت 108 میلیارد دلاری روبرو شده بود.

برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که بانک مرکزی چین در شرایط کنونی اقدام به فروش برخی از ذخایر ارزی خود کرده و در مقابل طلا خریداری کرده است تا جلوی افت بیشتر شاخص سهام و ارزش یوان را بگیرد.

جفری نیکولس تحلیلگر ارشد موسسه روسلاند کاپیتال تاکید کرد: خرید بیشتر طلا از سوی چین تعجب برانگیز نیست چرا که چین در ماه های اخیر بخشی از ذخایر دلار آمریکا و اوراق قرضه این کشور را فروخته و به جای آن طلا خریداری کرده است.

وی افزود: تصمیم چین برای خرید طلای بیشتر بخشی از راهبرد این کشور برای بین المللی کردن یوان و ارتقای جایگاه آن در بازارهای بین المللی است. چین قصد دارد شرایط اقتصادی خود را به ثبات برساند و برای همین بخشی از ذخایر دلاری خود را فروخته است.

وی گفت: چین به دنبال روزی است که یوان نیز مانند دلار و یورو و ین ژاپن جایگاه معتبر بین المللی پیدا کند. چین برای دستیابی به این هدف باید ذخایر طلای بیشتری خریداری کرده و ارزش یوان را افزایش دهد.

گزارش سایت طلا حاکییست؛ چین هم اکنون پنجمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد ولی ذخایر طلای این کشور تنها 1.8 درصد کل ذخایر ارزی را تشکیل داده است. این رقم برای آمریکا 72.2 درصد و برای آلمان بیش از 66 درصد بوده است.

نیکولس تاکید کرد: اگر چین می خواهد یک ارز بین المللی داشته باشد باید ذخایر طلای خود را افزایش دهد. به نظر من بانک مرکزی چین هر ماه 10 تا 20 تن طلا خریداری خواهد کرد تا جایگاه یوان را ارتقا دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد