اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در مسیر 1200 دلاری قرار گرفت/ ثبت بهترین عملکرد قیمت طلا از سال 2011

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه به بالاترین سطح از ژوئن 2015 میلادی رسید که علت اصلی این افزایش چشمگیر ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت رشد اقتصادی جهان و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی کشورهای مختلف موجب شده تا تقاضا و قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود و طلا در حال ثبت بهترین عملکرد خود از سال 2011 میلادی باشد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در 8 روز اخیر به طور متوالی با افزایش روبرو شده و سرمایه گذاران بین المللی به دنبال خرید طلا برای حفظ ارزش دارایی ها و سرمایه های خود به دنبال کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی هستند.

این در شرایطی است که بازار چین به علت جشن های سال جدید چینی تعطیل است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1193 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته به 1200 دلار رسید که این بالاترین رکورد از 22 ژوئن سال گذشته به شمار می رود.

اگر طلا بتواند امروز سه شنبه نیز روند صعودی خود را حفظ کند با بهترین عملکرد قیمتی از جولای 2011 میلادی روبرو خواهد شد.

مایکل مک کارتی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس تاکید کرد: به نظر می رسد یکی از مهمترین عوامل افزایش چشمگیر قیمت طلا در شرایط کنونی کاهش ارزش دلار آمریکا است و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا داشته است. به نظر می رسد این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به ز.ودی در سطح 1200 دلاری تثبیت شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، ارزش دلار روز گذشته به پایین ترین سطح در برابر ین ژاپن از نوامبر 2014 میلادی رسیده است. ادامه روند نزولی شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب شده تا قیمت طلا با افزایش همراه شود. قیمت طلا در هفته گذشته نیز با رشد 5 درصدی روبرو شد که بیشترین افزایش از جولای 2013 میلادی به شمار می رود.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون نیز گفت: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر افت شاخص سهام بین المللی و کاهش ارزش دلار آمریکا، با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. سطح مقاومتی بعدی برای طلا 1205 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت به زودی تا 1215 و سپس 1235 دلار افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد