اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل اینوستینگ از عوامل تاثیرگذار بر تحولات قیمت طلا در هفته جاری

سایت طلا : تحلیلگران اینوستینگ بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو، چین و آمریکا و همچنین سخنرانی مهم جانت یلن در کنگره آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 5 درصدی روبرو شد و از ابتدای امسال تا پایان هفته ای که گذشت رشد 10.75 درصدی را ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش اقتصاد آمریکا طی ماه ژانویه تنها 151 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده ولی رشد نسبی سطح دستمزدها تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه داشته و موجب کاهش نسبی قیمت طلا شده است.

نرخ بیکاری آمریکا نیز برای نخستین بار از فوریه 2008 میلادی به کمتر از 4.9 درصد رسیده است. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش احتمالی نرخ تورم طی ماه های آینده موجب خواهد شد تا فدرال رزرو بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

در روزهای آینده نشست دو روزه کنگره آمریکا برای بررسی عملکرد فدرال رزرو برگزار خواهد شد و جانت یلن رئیس فدرال رزرو اظهارات مهمی را بیان خواهد کرد.

امروز دوشنبه بازارهای چین و برخی کشورهای همسایه آن به خاطر سال جدید چینی تعطیل خواهد بود. آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی آلمان امروز منتشر می شود.

روز سه شنبه بازارهای چین همچنان تعطیل خواهد بود. آمریکا گزارش مربوط به تراز تجاری را منتشر می کند. روز چهارشنبه تعطیلی بازار چین ادامه می یابد و انگلیس آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی را منتشر می کند.

جانت یلن نیز در همین روز در نشست کمیته خدمات مالی کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

روز پنج شنبه بازارهای چین و ژاپن تعطیل است و آمریکا گزارش اولیه مربوط به مدعیان دریافت بیمه بیکاری را منتشر می کند.

گزارش سایت طلا حاکیست، جانت یلن در همین روز در نشست کمیته بانکی سنای آمریکا حضور خواهد یافت.

روز جمعه نیز گلن استیونس رئیس بانک مرکزی استرالیا سخنرانی مهمی خواهد داشت. تعطیلی بازارهای چین ادامه می یابد و آمارهای اولیه مربوط به رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه پایانی 2015 میلادی منتشر می شود. آمریکا نیز آمارهای مربوط به خرده فروشی و اعتماد مصرف کننده در ژانویه را منتشر می کند.

به نظر می رسد با آغاز به کار مجدد بازارهای آسیایی به خصوص چین از اوایل هفته آینده و رشد تقاضای فیزیکی به خاطر آغاز سال جدید چینی، بازار طلا با تحولات جدیدی روبرو خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد