اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تقویت ارزش دلار آمریکا قیمت جهانی طلا را کاهش داد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه پس از انتشار گزارش جدید وزارت کار آمریکا و تقویت ارزش دلار بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا که روز جمعه نزدیک به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده بود، امروز دوشنبه تحت تاثیر تقویت ارزش دلار قرار گرفته و با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مربوط به وضعیت بازار اشتغال آمریکا در ماه ژانویه موجب شده تا گمانه زنی های تازه ای درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده به وجود آید و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود.

گرچه اقتصاد آمریکا طی ماه ژانویه 151 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که این رقم کمتر از انتظارات اولیه بوده است ولی افزایش سطح دستمزد و کاهش نرخ بیکاری موجب شده تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده بیشتر شود. نرخ بیکاری آمریکا طی ماه گذشته به 4.9 درصد رسیده که این پایین ترین رقم در 8 سال گذشته به شمار می رود.

ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته است.

لاچلان شاو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری یو بی اس سوییس تاکید کرد: ما در شرایط کنونی طلا را ترجیح می دهیم. موسسه یو بی اس پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری را کاهش داده و برخی سرمایه گذاران انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را تغییر داده اند. اگر فدرال رزرو تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره را متوقف کند، این مساله به ضرر ارزش دلار بوده و در نهایت قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز به 0.6 درصد کاهش به کمتر از 1166 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه به بیش از 1174 دلار رسید که بالاترین رقم از 28 اکتبر بوده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، اکثر بازارهای آسیا امروز دوشنبه به خاطر آغاز سال جدید چینی تعطیل است. احتمالا میزان صادرات چین طی ماه ژانویه نیز برای هفتمین ماه متوالی با کاهش روبرو شده است. به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده نیز به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار ، آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و چین و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو قرار خواهد داشت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمعه با 0.7 درصد افزایش به بیش از 698 تن رسیده است. این رقم روز پنج شنبه به 693 تن رسیده بود.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد