اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اونس سکه را بالا کشاند

سایت طلا : بازار سکه با دستمایه قرار دادن روند اونس توانست هفته ای افزایشی را ثبت کند که افتهای دلار داخل این روند را کند و از رشد قابل توجه سکه جلوگیری کرد.

به گزارش سایت طلا، در روز گذشته روند طلای جهانی قوی تر عمل کرد و سبب جهش سکه بهار آزادی علی رغم افت دلار شد و سکه تمام با قرار گرفتن بر بهای 985 هزار و 500 تومان، بالاترین سطح را در سال 94 تجربه کرد.

روند سکه در روز گذشته که ریشه اش در هفته ی قبل بود، به غیر از شنبه، در سایر روزها افزایش یافت تا فاصله ی سکه به مرز میلیونی کاهش یابد.

بنابراین گزارش، در روز شنبه ی گذشته همزمان با کاهش دلار سکه های طلایی نیز شاهد افت بها بودند که سکه تمام در این میان 2 هزار تومان از ارزشش را از دست داد و این در حالی است که سکه ابتدا تحت تأثیر اونس در روز جمعه افزایش یافت.

در روز یکشنبه رشد دلار اثر متفاوتی را بر بازار یکشنبه ی سکه گذاشت، به گونه ای که سکه تمام اندکی افزایش و سایر سکه ها افت 1 هزار تومانی را شاهد بودند.

اما در روز دوشنبه سکه با اهرم اونس وارد محدوده ی 950 هزار تومانی شد و 8 هزار تومان افزایش یافت. البته رشد اندک دلار نیز در این امر موثر بود.

در پایان معاملات این روز ارزش سکه بهار آزادی به 955 هزار تومان و نیم و ربع سکه به 477 و 257 هزار تومان رسید. سکه 1 گرمی نیز بر بهای 172 هزار تومان قرار گرفت.

این گزارش می افزاید، سکه در چهارمین روز هفته تحت تأثیر اونس بازهم افزایش یافت اما افت دلار کاهش حجم معاملات و عقب نشینی سکه را به دنبال داشت که با این وجود سکه ی تمام رشد 1 هزار تومانی را به ثبت رساند.

گزارش سایت طلا حاکیست، سکه در روز چهارشنبه متأثر از اونس افزایش یافت اما مجدداً افت دلار مانع از رشد بیشتر و حتی ثبات ربع و سکه ی 1 گرمی شد.

در روز پنجشنبه بهای سکه با رشد طلای جهانی بازهم تغییر و افزایش 7 هزار تومانی را شاهد بود که این همسویی سبب ثبت هفته ای افزایشی علی رغم افت دلار داخل شد. البته این همسویی کامل و متناسب با روند طلای جهانی نبود و سکه با فشار ناشی از افتهای پی در پی دلار، تغییرات نسبتاً محدودی را شاهد بود.

بازار سکه در پایان معاملات این روز ارزش سکه تمام بهار آزادی و نیم را به 965 و 481 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی را به 258 و 172 هزار تومان رساند.

گفتنی است، طلای جهانی که این روزها متغییر قوی تری است سبب نوساناتی در بازار سکه شد که در روز گذشته سکه را تا نزدیکی کانال 1 میلیون تومان پیش برد.

سکه از اواسط بهمن ماه سال 93 پا در این محدوده ی قیمتی نگذاشته بود که در صورت تداوم روند افزایشی اونس، این مرز احتمالاً در هفته ی جاری بعد از گذشت یکسال شکسته خواهد شد و سکه مجدداً نوساناتی بر بالای این مرز خواهد داشت.

البته دلار در این روزها با سیگنالهای منفی بازار سکه را چند قدم به عقب می راند و از اثرات اونس تاحدودی می کاهد که در صورت ریزش بیشتر ممکن است حرکت افزایشی سکه را مختل و حتی کاهشی کند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد