اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند طلایی اونس جهانی

سایت طلا : اونس پس از انتشار گزارش کار آمریکا با رشد همراه شد تا با ثبت افزایش 5.3 درصدی، بهترین عملکرد هفتگی را از اوت گذشته رقم بزند.

به گزارش سایت طلا، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تحت تأثیر نوسانات شدید شاخص سهام و نگرانیهای مربوط به اوضاع اقتصادی چین و آمریکا با افزایش 9 درصدی روبرو شد.

خوش بینی قاطع سرمایه گذاران آنها را به ادامه ی رشد اونس در کوتاه مدت امیدوار کرد و اونس در اولین روز کاری هفته، با افت دلار وارد محدوده ی 1120 دلاری شد و تأثیری از بهبود بازارهای سهام نگرفت.

براساس این گزارش، روز دوشنبه که اولین روز فوریه در سال 2016 بود با داده های بد از چین سبب افت نفت شد. اما بازارهای سهام با سیاست غیر منتظره ی بانک مرکزی ژاپن و منفی شدن نرخ بهره ی معیار با افزایش همراه شدند که با این وجود اونس با افت دلار تا سطح 1129 دلار بالا آمد.

این گزارش حاکیست، بازار تهران در روز دوشنبه در پی طلای جهانی شاهد رشد 2900 تومانی هر مثقال طلا و بهای 421 هزار و 900 تومانی آن بود که رشد نسبی دلار داخل نیز در این امر موثر بود و این در شرایطی است که بازار تهران روز شنبه را تحت تأثیر نزولی شدن دلار با افت 1 هزار تومانی آغاز کرده بود.

ادامه ی افت نفت در روز سه شنبه بازارهای سهام را نزولی کرد تا با سرازیر شدن سرمایه از این بازار به سمت بازار طلا، اونس خود را در محدوده ی 1120 دلاری حفظ کند.

همزمانی افت شاخصهای سهام ودلار به نفع اونس تمام شد اما کاهش بهای نفت و رشد برخی از شاخص ها مثل شاخص شانگهای به ضرر طلای جهانی بود که تقابل دو متغییر کاهشی و افزایشی به رشد یک دلاری اونس منجر شد تا ارزش آن به 1130 دلار برسد.

مقامهای پولی چین برای اقتصاد این کشور محرک تازه ای را پیشنهاد کردند که این امر زمینه ی جهش شاخص شانگهای را فراهم کرد.

در روز چهارشنبه هر چند بهای نفت اندکی رشد یافت اما بازارهای سهام با ضعیف ماندن نفت و نگرانیهای حاصل از آن بازهم کاهش یافتند تا خارج شدن سرمایه مجدداً به رشد اونس کمک کند.

در این روز گزارش اشتغال زایی ADP آمریکا در ماه ژانویه اعلام شد که کمی بهتر از انتظارها بود اما نتوانست اثری بر بازار طلا بگذارد.

بر پایه ی این گزارش، طلای جهانی روز پنج شنبه 13 دلار دیگر تقویت شد و به بالاترین سطح در 3 ماه و نیم اخیر رسید که این امر را مدیون افت دلار و وضعیت بازارهای سهام بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، ارزش طلا در بازار داخل در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه تحت تأثیر نوسانات طلای جهانی افزایش بها را تجربه کرد و هر مثقال با بهای 425 هزار و 800 تومان و هر گرم طلای 18 عیار با نرخ 98 هزار و 200 تومان در روز پنج شنبه به فروش رسیدند تا تغییرات هفتگی طلا مثبت بماند.

اونس روز جمعه را با نوسان سپری کرد و در نهایت بر بهای 1174 دلار آرام گرفت. آمار اشتغال زایی بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه ژانویه اعلام شد که 151 هزار شغل پایین تر از پیش بینی ها بود. اما نرخ بیکاری در این ماه به 4.9 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد