اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نوریل روبینی:

چشم انداز ناامید کننده اقتصاد جهانی موجب افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد شد

سایت طلا : اقتصاددان مشهوری که به درستی بحران مالی و اقتصادی 2008 میلادی را پیش بینی کرد، اکنون بر این باور است که چشم انداز ناامید کننده اقتصاد جهانی موجب خواهد شد تا قیمت طلا روندی صعودی را دنبال کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، نوریل روبینی در سخنانی تاکید کرد: در شرایط کنونی نمی توان از تاثیر مثبت اوضاع اقتصادی نگران کننده جهان بر قیمت طلا چشم پوشی کرد.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: اقتصاد جهانی به یک وضعیت غیر عادی جدید رسیده و ظاهرا باید به این وضعیت عادت کند. وضعیت رشد اقتصادی، تورم و سیاست های پولی و قیمت دارایی ها غیر عادی شده و به نظر من این عوامل می تواند طی ماه های آینده بر افزایش قیمت طلا موثر باشد.

وی در ادامه گفت: اقتصاد جهانی از ابتدای امسال تاکنون با نوسانات شدید شاخص سهام ، نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین، کاهش رشد اقتصادی و مشکلات بازارهای نوظهور و تنش های سیاسی بین المللی روبرو شده است و این عوامل تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا داشته است.

روبینی افزود: سال 2016 میلادی تاکنون دوره درخشش مجدد طلا بوده است. سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران نوسانات بازارهای مالی و شاخص سهام هستند و این مساله تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا هم اکنون به بالاتر از میانگین 200 روز گذشته خود یعنی 1164 دلار رسیده است.

روبینی تاکید کرد: من فکر می کنم به توجه به اوضاع حاکم بر اقتصاد جهانی و بازارهای مالی، شرایط بازار طلا همچنان مثبت خواهد بود.

استاد دانشگاه نیویورک اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که موجب افزایش قیمت طلا شده این است که تفاوت آشکاری بین عملکرد بازار سهام وال استریت و آنچه واقعا در اقتصاد آمریکا اتفاق می افتد، وجود دارد. اقتصاد واقعی در کشورهای توسعه یافته و نوظهور همچنان به شدت بیمار است ولی شاخص سهام در بازارهای مالی اخیرا با افزایش روبرو شده است که این مساله بی شک به خاطر سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان است. این اختلاف عملکرد بین بازارهای مالی و اقتصاد واقعی موجب ایجاد شرایط غیر عادی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مثال های بارز برای نشان دادن این مساله آن است که بازارهای مالی جهان طی ماه های گذشته واکنش لازم را به افزایش تنش های سیاسی در خاورمیانه، آسیا و روسیه نشان نداده است. بازارهای مالی نه تنها نسبت به تحولات اقتصادی جهان بی توجه بوده اند بلکه شرایط سیاسی بین المللی را نیز نادیده گرفته است.

روبینی در ادامه گفت: یکی از عوامل موثر دیگر بر ایجاد شرایط غیر عادی کنونی، اتخاذ سیاست های پولی به شدت غیر متعارف از سوی بانک های مرکزی جهان است. اتخاذ این سیاست های غیر متعارف ظاهرا اکنون به یک معیار عادی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و نوظهور تبدیل شده است.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد