اونس طلا2155
مظنه14,201,000
18 گرم3,278,300
ارزش سکه31,994,853
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

رشد 5.3 درصدی قیمت طلا در هفته گذشته / ثبت بهترین عملکرد قیمت طلا از ماه اوت گذشته

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه و پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا افزایش یافت و در هفته ای که گذشت با رشد 5.3 درصدی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرده است که نرخ بیکاری این کشور طی ماه ژانویه به کمتر از 4.9 درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش اقتصاد آمریکا طی ماه ژانویه 151 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این رقم کمتر از انتظارات و پیش بینی های اولیه بوده است.

این برای نخستین بار از سال 2008 بوده که نرخ بیکاری آمریکا به کمتر از 5 درصد رسیده است. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1173 دلار رسیده است. قیمت در هفته ای که گذشت رشد 5.3 درصدی را ثبت کرده که بهترین عملکرد هفتگی قیمت طلا از اوت گذشته به شمار می رود.

قیمت طلا در اوت 2015 میلادی با رشد 4.2 درصدی روبرو شده بود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و گزارش وزارت کار این کشور قرار خواهد داشت.

نوسانات مربوط به ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی و اوضاع اقتصادی چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد. فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده و گمانه زنی های زیادی نسبت به روند افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده مطرح شده است.

البته افزایش سطح دستمزد و رشد نسبی نرخ تورم امیدواری هایی را نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا ایجاد کرده است. شاخص ارزش دلار روز جمعه با رشد 0.7 درصدی روبرو شده ولی در هفته ای که گذشت بیش از 2.6 درصد کاهش داشته است.

کامرز بانک آلمان نیز اعلام کرد: طلا از ابتدای امسال تاکنون بهترین عملکرد را در بین دارایی های مختلف داشته و با رشد 9 درصدی روبرو شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، به نظر می رسد رشد تقاضای فیزیکی در بازار چین در آستانه سال جدید چینی نیز تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی طلا داشته است. تنش های سیاسی بین المللی نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر داشته است.

تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و چین نیز قرار خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد