اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

توصیه وزیر کار به دانشجویان قبل از ورود به بازار کار

مهمترین اخبار هفته جاری به خبر پیشنهاد تاسیس بانک خصوصی در بخش حمل و نقل،‌ آغاز برگزاری شانزدهمین مسابقات ملی مهارت و طرح وزارت کار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص داشت.

این هفته شانزدهمین مسابقات ملی مهارت با حضور 452 نفر از مهارت آموزان زیر 21 سال از تاریخ 11 بهمن ماه لغایت 14 بهمن به مدت چهار روز برگزار شد که منتخبین نهایی این دوره از مسابقات پس از شرکت در اردوهای آماده‌سازی به چهل ‌وچهارمین مسابقات جهانی مهارت 2017 امارات (ابوظبی) راه می یابند.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از مرکز تربیت مربی و پژوهشهای فنی و حرفه ای البرز، برگزاری مسابقات ملی مهارت را یکی از برجسته‌ترین رویدادهای مهارتی کشور عنوان کرد و افزود: کشف استعدادهای برتر و نخبه و ارتقای مهارت این افراد در سطح ملی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی برگزاری این مسابقات را گامی مهم در جهت شناسایی افراد مستعد و نخبه دانست و با تاکید بر حل معضل بیکاری و کاهش نرخ بیکاری تا پایان کار دولت تدبیر و امید اظهار کرد: دولت برای حمایت از جوانان کارآفرین برنامه هایی دارد که در صورت اجرا به ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری کمک می کند.

وزیر کار با اشاره به توسعه مهارتهای فنی و حرفه‌ای در کشور گفت: با فراگیری این مهارت‌ها و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان می‌توان مسیر توسعه اشتغال را در کشور به سهولت طی کرد و به سمت تک رقمی شدن نرخ بیکاری پیش رفت.

ربیعی در عین حال از طرحی در وزارت کار خبر داد که بر اساس آن با اجرای آموزش های دو گانه در سطح مراکز آموزش عالی، دانشجویان در کنار تحصیل در دانشگاهها به مهارت آموزی تشویق می‌شوند.

وی به دانشجویان و کسانی که تحصیلات آکادمیک را می‌گذرانند توصیه کرد: قبل از ورود به بازار کار بر اساس نوع علاقه خودشان به مهارت افزایی اقدام کنند.

"پیشنهاد تاسیس بانک خصوصی در بخش حمل و نقل" خبر دیگری بود که مطرح شد.

ماشاء الله عظیمی، دبیرکل اتاق تعاون ایران که راه اندازی این بانک را پیشنهاد کرده گفته است: GDP بخش حمل و نقل قابل رقابت با درآمدهای نفتی است به همین دلیل باید از تمام ظرفیتهای بخش حمل و نقل استفاده کنیم.

وی گفت: اگر برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و صنعت ساختمان بسته‌ حمایتی نداشته باشیم هزینه‌های تمام شده بالا خواهد رفت و این دو صنعت از صرفه اقتصادی جا خواهد افتاد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران همچنین از فعالیت 103 هزار شرکت تعاونی در کشور با عضویت 43 میلیون نفر و اشتغالزایی 1.7 میلیون نفر خبر داد و گفت: در حال حاضر گردش مالی تعاونی‌ها در جهان 2100 میلیارد دلار است و پنج کشور آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن هر یک 80 درصد این گردش مالی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی در حال حاضر 178 هزار نفر در تعاونی‌های حمل‌ونقل فعالیت دارند و میزان اشتغال ایجاد شده در این تعاونی‌ها 54 هزار و 220 نفر بوده است.

از دیگر خبرهایی که این هفته انتشار یافت، اعلام برگزاری همایش"دولت کارآفرین" بود.

محمد سعید کاویانی، دبیر همایش هدف از برگزاری چنین همایشی را بهره گیری از شرایط پسا برجام و پسا تحریم برای توسعه و پیشرفت مدیریتی در کشور عنوان کرد و گفت: ویژگی‌های دولت کارآفرین در رشد و توسعه پایدار کشور، توسعه فرهنگ اسلامی ایرانی، توسعه دانش و فناوری‌های نوین، تحقق اقتصاد مقاومتی، رشد ثروت ملی و تقویت سرمایه‌های انسانی و اجتماعی از جمله موضوعاتی است که مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این همایش اسفند ماه سال جاری با حضور مدیران مراکز دولتی و نخبگان حوزه مدیریت در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

برگزاری دومین جشنواره تخصصی کسب و کارهای جدید دانش بنیان از دیگر اخباری بود که این هفته انتشار یافت.

این جشنواره که از 17تا 19 بهمن ماه در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، به موضوع صاحبان کسب وکارهای الکترونیکی می‌پردازد که با روش‌های علمی، کسب و کار خود را توسعه بخشیده و طرح‌های نوآورانه ارائه‌ کرده‌اند.

مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره، ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان، جهت‌دهی به تلاشهای صاحبان ایده‌های جدید کسب و کار در بخش‌های مختلف فناوری به ویژه کسب و کارهای الکترونیک و حمایت از تلاشهای علمی در بخش طراحی محصولات جدید است.

از دیگر خبرهای این هفته، اعلام ایجاد 6300 فرصت شغلی در بخش تعاون بود.

بر اساس گزارش سامانه جامع آمارهای ثبتی بخش تعاون در دی ماه امسال ۳۶۶ تعاونی در کل کشور به ثبت رسیده که تعداد اعضای این تعاونی ها، 8931 نفر و میزان اشتغالزایی آنها 6370 بوده است.

این گزارش نشان می‌دهد که استانهای تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده را دارا بوده و بیشترین فرصت شغلی نیز به تعاونی‌های حوزه صنعت و جنگلداری تعلق دارد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد