اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی:

سرمایه گذاران باید نسبت به قیمت 1180 دلاری طلا محتاط باشند

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که احتمال افزایش قیمت طلا تا 1180 دلار در هر اونس در کوتاه مدت وجود دارد ولی سرمایه گذاران باید به دقت نسبت به این سطح قیمتی محتاط باشند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه با رشد چشمگیری روبرو شد و توانست سطح مقاومتی 1140 دلاری را بشکند.

بر اساس این گزارش طلا پس از عملکرد ناامید کننده در سال 2015 میلادی و کاهش 10 درصدی برای سومین سال متوالی، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 8 درصد رشد داشته است.

کاهش ارزش دلار، افت شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا و چین تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا از ابتدای سال 2016 میلادی داشته است.

قیمت طلا هم اکنون به بالاتر از میانگین 200 روز گذشته خود رسیده است. بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس در این باره تاکید کرد: سرمایه گذاران نگران وضعیت اقتصادی آمریکا هستند و انتظارات آنها نسبت به افزایش نرخ بهره در نشست مارس کاهش یافته است.

وی افزود: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت می تواند به بیش از 1150 تا 1180 دلار افزایش یابد. طلا تا پایان امسال می تواند تا سطح 1200 دلاری افزایش یابد ولی این مسیر سختی خواهد بود.

فیلیپ استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: هدف کوتاه مدت طلا دستیابی به سطح 1150 دلاری است. در شرایط کنونی 13 بانک مرکزی بزرگ جهان نرخ بهره منفی دارند و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: در این شرایط سرمایه گذاران به بازار طلا باز خواهند گشت و بخش زیادی از سرمایه خود را به طلا تبدیل خواهند کرد. به نظر من در چنین شرایطی فدرال رزرو نیز قادر نخواهد بود نرخ بهره را افزایش دهد.

به گزارش سایت طلا، دارین نیوسام تحلیلگر ارشد موسسه دی تی ان نیز تاکید کرد: تا زمانی که طلا نتواند سطح مقاومتی 1191 دلاری را بشکند نمی تواند نسبت به افزایش چشمگیر قیمت طلا در بلندمدت امیدوار بود.

بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه آی آی تریدر تاکید کرد: قیمت طلا در کوتاه مدت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و این احتمال وجود دارد که به سطح 1180 دلاری دست یابد. ولی سرمایه گذاران باید نسبت به سطح قیمتی 1180 دلاری کاملا محتاط باشند.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای اشتغال آمریکا قرار خواهد داشت.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد