اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر رسید

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه بار دیگر با افزایش روبرو شد و به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر رسیده است و این در حالی است که قیمت طلا روز گذشته بهترین عملکرد را در 2 هفته اخیر ثبت کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی جهان و کاهش گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در کوتاه مدت، موجب شده است تا قیمت طلا بار دیگر با روند صعودی روبرو شود.

بر اساس این گزارش نگرانی ها نسبت به وضعیت بازار سهام و انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا و چین تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز بدون تغییر چندانی نسبت به شب گذشته به 1140 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از 1145 دلار رسید که این بالاترین رقم از 30 اکتبر به شمار می رود. قیمت طلا شب گذشته با رشد 1.2 درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد قیمت طلا در یک روز از 20 ژانویه محسوب می شود. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 8 درصد رشد داشته است.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک تاکید کرد: شرایط بازارهای مالی جهان به شدت بی ثبات است و چشم انداز رشد اقتصادی جهان نیز تضعیف شده است و این عوامل تبعات منفی زیادی برای اقتصاد آمریکا در پی خواهد داشت.

این اظهارات نیز تاثیر منفی زیادی بر ارزش دلار داشته است. اکنون به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا در کوتاه مدت تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت. فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است.

موسسه تحقیقاتی بی ام آی نیز اعلام کرد که قیمت طلا در میان مدت بین 1000 تا 1200 دلار در نوسان خواهد بود. این موسسه پیش از این اعلام کرده بود که قیمت طلا امسال به کمتر از 1000 دلار می رسد.

این موسسه تاکید کرد: فدرال رزرو در شرایط کنونی سیاست های پولی انبساطی بیشتری را نسبت به آنچه قبلا تصور می شد، اعمال خواهد کرد. فدرال رزرو هرگونه افزایش نرخ بهره را تا شش ماه دوم امسال به تاخیر خواهد انداخت.

آمارهای مربوط به بخش خدمات آمریکا نشان می دهد که فعالیت های این بخش به پایین ترین سطح در دو سال اخیر رسیده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز چهارشنبه به روند صعودی خود ادامه داد و به بیش از 22.19 میلیون اونس رسیده که بالاترین سطح از اکتبر گذشته است.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون نیز تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای مربوط به وضعیت بازار کار و اشتغال آمریکا در روز جمعه هستند.

نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا در ماه ژانویه 190 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه دسامبر به بیش از 292 هزار فرصت شغلی رسیده بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد