اونس طلا2213.39
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت جهانی طلا نزدیک به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر تثبیت شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته و نزدیک به بالاترین سطح آن در 3 ماه اخیر تثبیت شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افزایش تقاضا برای طلا شده است.

بر اساس این گزارش برایان لان تحلیلگر ارشد موسسه گلد سیلور سنگاپور تاکید کرد: خرید طلا از سوی چین بزرگترین مصرف کننده جهان در آستانه سال جدید چینی تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که جشن های سال جدید چینی از هفته آینده آغاز می شود گزینه های زیادی برای سرمایه گذاری در بازار چین وجود ندارد و سرمایه گذاران ترجیح می دهند بخش زیادی از سرمایه خود را در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.

وی پیش بینی کرد که قیمت طلا در سه ماه نخست امسال به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته به 1128 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به بیش از 1130 دلار رسید که این بالاترین رقم از 3 نوامبر به شمار می رود.

قیمت طلا پس از افت 10.4 درصدی در سال 2015 میلادی، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 6 درصد رشد داشته تا یکی از بهترین عملکرد ها را در بین دارایی های مختلف ثبت کند.

لان در ادامه گفت: احتمالا در کوتاه مدت اعتماد سرمایه گذاران موجب خواهد شد تا روند صعودی قیمت طلا ادامه یابد و احتمالا قیمت هر اونس طلا به بیش از 1160 و سپس 1200 دلار افزایش پیدا کند.

طلا آخرین بار ژوئن سال گذشته به سطح 1200 دلاری رسیده است. جیمز استیل تحلیلگر برجسته موسسه اچ اس بی سی نیز تاکید کرد: کاهش ارزش دلار، افت قیمت نفت و شکنندگی بازار سهان می تواند موجب تقویت قیمت طلا در کوتاه مدت شود. تا موقعی که نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان وجود داشته باشد، قیمت طلا نیز صعودی خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت نفت نیز امروز چهارشنبه نزدیک به پایین ترین سطح در چند سال اخیر بوده است و شاخص سهام آسیا نیز با افت همراه شده است.

گمانه زنی های بین المللی در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز کاهش یافته و این مساله تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد