اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد 1.1 درصدی شاخص کل بورس / بازار همچنان حجم می‌گیرد

بازار سهام امروز با نماگرهای سبزپوش به کار خود پایان داد بازاری که به نظر می‌رسید از سوی مدیران صندوق‌های کم ریسک نمی‌خواهد بیگدار به آب زند و در این میان فلزی‌ها تلاش کردند تا لیدر تالار شیشه‌ای به جای خودرویی‌ها و بانک‌ها باشند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 13 بهمن ماه 94، با رشد 812 واحدی به رقم 73 هزار و 725 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 195 واحدی عدد 11 هزار و 807 واحد را تجربه کرد.

شاخص سهام آزاد شناور با 1176 واحدی رقم 82 هزار و 74 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با رشد 653 واحدی به رقم 51 هزار و 52 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 1293 واحد رشد عدد 164 هزار و 425 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 8 واحد افزایش عدد 787 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 103 واحد، گروه مپنا با 100 واحد و ملی صنایع مس ایران با 70 واحد رشد بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 100 واحد، همراه اول با 24 واحد و کشتیرانی ج.ا.ا با 23 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

امروز ارزش معاملات جاری بورس تهران به بیش از 460 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 2 میلیارد و 284 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 137 هزار و 424 نوبت خرید و فروش بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های دشت مرغاب، سرمایه‌گذاری صنعت نفت،‌ حق تقدم خرید سهام گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، اوراق مشارکت گلگهر، فرآورده‌های نسوز پارس، پتروشیمی خارک از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد شرکت‌های کارخانجات چینی ایران، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری بوعلی، صنایع ریخته‌گری ایران، گروه سرمایه‌‌گذاری سایپا، پارس سرام،‌ گروه سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، شهد، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌‌گذاری غدیر بازگشایی شدند.

امروز در تالار شیشه‌ای اندکی کمتر از 13میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان در نماد معاملاتی «میدکو» از سوی سهامدار عمده به کد شرکت‌های تابعه منتقل شد.

در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین نیز امروز 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان از سوی سهامدار حقوقی شرکت کد به کد شد.

همچنین در نماد معاملاتی پتروشیمی جم 4 میلیون سهم به ارزش 4 میلیون تومان با جابه‌جایی میان کدهای تابعه سهامدار عمده روبرو بود.

بازار سهام امروز علی‌رغم واگذاری اغلب صف خریدهای سهام در نماد معاملاتی گروه‌های پیشرو بازار از جمله بانک‌ها،‌تجهیزاتی‌ها و خودرویی‌ها اما با جابه‌جایی صاحبان نقدینگی در گروه‌های دیگر بازار از جمله گروه فلزات اساسی، پالایشی و غذایی‌ها شاهد سبزپوش ماندن نماگرهای منتخب خود بود.

ترس از عرضه‌های بی‌محابای سهام از سوی حقوقی‌های بزرگ و باقی ماندن سابقه بد آن در اذهان اغلب فعالان بازار سرمایه باعث شده تا تقویت انگیزه سهامداری دست کم برای یک دوره میان مدت و بلند مدت در حاشیه قرار گیرد. با این همه می‌توان تکاپوی متولیان بازار سرمایه برای تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بازار را این روزها نظاره‌گر بود.

در گروه پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها صحبت بر سر عقد قراردادها و توافقات سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کنار رونمایی از برخی طرح‌های توسعه‌ای در روزهای آینده اگر چه باعث اقبال خریداران سهام در این گروه‌ها شده اما عرضه سهام از سوی حقوقی‌ها و کمبود نقدینگی در این گروه در کنار باقی ماندن برخی ابهام‌های قیمتی از بابت مواد اولیه و فروش محصولات در سال آینده باعث شده تا تحلیل روشنی از این گروه وجود نداشته باشد.

در گروه فلزات اساسی نیز امروز همسو با زمزمه برخی قراردادهای بزرگ سرمایه‌گذاری از سوی خارجی‌ها و نیز لزوم تعدیل نسبت قیمت بر درآمدی این گروه در مقایسه با رشد اخیر بازار باعث شد تا معامله‌گران حرفه‌ای بازار شناسایی بازدهی‌های دست نخورده در این گروه را امروز در دستور کار خود قرار دهند.

در این گروه امروز احتمال سرمایه‌گذاری از سوی یک سرمایه‌گذار بزرگ هندی در شرکت ذوب‌آهن باعث شکل‌گیری صف خرید میلیونی در «ذوب» شد. ذوب‌آهن اصفهان به لحاظ مالی و نیز فروش محصولات این روزها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

در گروه مخابراتی‌ها نیز بازارگردانی سهام باعث شد تا با غلبه عرضه بر تقاضای سهام روندی متعادل و رو به منفی در شرکت‌های حاضر در این گروه حاکم شود.

در این گروه همراه اول تلاش می‌کند تا با گرفتن برخی قراردادهای برخوردار از ارزش افزوده از جمله اپراتورهای مجازی همچنان بازار خود را حفظ کنند.

امروز در عین حال شایعاتی مبنی بر برنامه کوماتسو ژاپن برای ورود به بازار ایران و مذاکره با هپکو اراک به گوش رسید.

در گروه تجهیزاتی‌ها نیز امروز شایعاتی مبنی بر افزایش سرمایه ماشین‌سازی اراک از محل تجدید ارزیابی‌ دارایی‌ها به گوش رسید.

در گروه فولادی‌ها نیز امروز شرکت فولاد مبارکه توانسته با سهم تولید 51 درصدی فولاد کشور رتبه نخست شرکت‌های برتر در بخش فلزات اساسی را به خود اختصاص دهد.

امروز در حالی 100 شرکت برتر کشور از سوی سازمان مدیریت صنعتی اعلام شده که بانک گردشگری نیز در این جمع دیده می‌شود.

در گروه غذایی‌ها و داوریی‌ها نیز در علاقه سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به این بخش به چشم می‌آید که رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرده در چشم‌انداز سه سال آینده صادرات دارو از ایران سه برابر می‌شود.

در گروه لیزینگی‌ها نیز امروز شنیده‌هایی مبنی بر فروش یکی از ساختمان لیزینگ ایران به شرکت مرسدس بنز آلمان به گوش رسید.

در این حال در گروه فناوری اطلاعات نیز امروز شنیده شد روس‌ها علاقمند به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند.

به گزارش فارس،‌ امروز بازار سهام بازاری متعادل و پرحجم بود که لزوم رشد سایر گروه‌های پیشروی بازار به تناسب رشد اخیر گروه‌های پیشرو زیر سایه بازارگردانی و عرضه مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری به چشم‌ می‌آید.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد