اونس طلا2388.46
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
شروع فوریه با خنثی‌سازی بازارها

اونس طلا هفته جدید را با رشد شروع کرد

اولین روز کاری دومین ماه سال جدید میلادی با واکنش‌های جالب بازارهای جهانی به داده‌های مختلف آغاز شد.

دوشنبه اول فوریه 2016، در حالی که داده‌های بد جدید از چین، قیمت نفت را پایین آورد، اثرگذاری سیاست‌های انبساطی در ژاپن، بازارهای سهام را بالا برد. رشد بازارهای سهام تا حدی خرید فلز زرد را کاهش داد، اما افت شاخص دلار به رشد بهای اونس طلا کمک کرد. به این ترتیب، در شرایطی که در بازار سهام، اثر منفی شدن نرخ بهره معیار «بانک ژاپن» اثر افت نفت را خنثی کرد، در بازار طلا اثر افت شاخص دلار، اثر رشد بورس را خنثی کرد. هر اونس طلا که در آخرین روز کاری ماه ژانویه روی قیمت 1118 دلار ایستاده بود، در اولین روز فوریه تا ساعت 7 شب به قیمت 1126 دلار رسید، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی روز رقم خورده باشد.




به گزارش رویترز، چین پیش از شروع کار بازارها در هفته جدید، شاخص رسمی مدیران خرید را برای ماه ژانویه 4/ 49 واحد اعلام کرد که بدتر از پیش‌بینی بود. این در حالی است که چین در سال 2015 برابر 9/ 6 درصد رشد کرد که پایین‌ترین سرعت رشد در 25 سال گذشته بود. این داده‌ها از بزرگ‌ترین مصرف‌کننده کالاهای خام در جهان، معامله‌گران بازار کالا به ویژه نفت را نگران کرده است. نفت که هفته گذشته به کمک شایعاتی مبنی‌بر احتمال اقدام اوپک در جهت کاهش تولید به قیمت 34 دلار نزدیک شده بود، صبح دوشنبه دوباره به‌سوی عدد 33 دلار حرکت کرد. با این همه افت نفت چنان نبود که بازارهای سهام را نگران کند. روز گذشته بازارهای آسیایی با تمرکز بر سیاست غیرمنتظره بانک مرکزی ژاپن یعنی منفی شدن نرخ بهره معیار که روز جمعه سرمایه‌گذاران را شوکه کرد، ماه فوریه را با رشد شروع کردند، گرچه ادامه مخابره سیگنال‌های بد از اقتصاد چین، فعالان بازار را محتاط نگه داشت.

همین داستان در اروپا نیز تکرار شد تا سیاست‌هایی که پول ارزان را در چند اقتصاد عمده جهان از جمله اروپا فراهم می‌آورد، بورس‌های اروپایی را هم به رشد محتاطانه سوق دهد. به گزارش «ایسنا» به نقل از آسوشیتدپرس، طبق تحلیل روزانه بانک «میزوهو» با در نظر گرفتن آمار تولید اخیر چین که گواهی بر وخامت بیشتر اوضاع است، سرمایه‌گذاران انتظار دارند اقدامات محرک مالی بیشتری از سوی پکن معرفی شود. تحلیلگران می‌گویند پس از اینکه ژاپن نرخ بهره منفی را اعلام کرد، بانک‌های مرکزی سایر کشورها ممکن است بر اقدامات محرک مالی خود اضافه کنند یا نسبت به تحکیم سیاست پولی با احتیاط بیشتری عمل کنند. افت یک ماهه قیمت نفت، ابهام درباره شدت کندی اقتصادی چین و نگرانی‌ها نسبت به احتمال گسترش آن به آمریکا و همچنین محدود ماندن نرخ رشد اقتصاد آمریکا از ابتدای سال نو بازارهای سهام را با ریزش‌های سریالی روبه‌رو کرد؛ به‌طوری‌که با وجود صعود روز جمعه، بازارهای بزرگ در ژانویه با کاهش ماهانه روبه‌رو شدند. با این همه سیاست‌گذاران در پی بدترین شروع سالی که بازارهای سهام جهان از زمان بحران مالی سال 2009 شاهد بودند، دست به‌کار شدند و با معرفی اقدامات لازم، کمک کردند در نیمه دوم ماه ژانویه ریزش چشمگیری که بیش از پنج تریلیون دلار از ارزش بازارها کاسته بود، کمتر شود. تحلیلگران هشدار داده‌اند شرایطی که به نوسانات اخیر بازارها منتهی شده بود همچنان وجود دارند.

همین عدم قطعیت در بازار سهام، به نفع طلا تمام شده است. این وضعیت که در ماه ژانویه رشد بیش از 5 درصدی اونس را باعث شد، روز دوشنبه افت شاخص دلار را نیز همسو با خود دید. اونس روز دوشنبه را با افزایش بها آغاز کرد و تا لحظه تنظیم این گزارش به آن روند ادامه داد. رشد صبح دوشنبه که اونس را به محدوده 1120 دلار برد در حالی رخ داد که پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت برای طلا در هفته کاری جاری خوش‌بینانه هستند.

اکثر کارشناسان حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند که اونس طلا در اولین هفته ماه فوریه نیز به روند رشد ماه ژانویه ادامه دهد، گرچه برخی از کارشناسان از احتمال افت دوباره فلز زرد سخن گفته‌اند. صبح دوشنبه تحلیل فنی «اف‌اکس استریت» نشان می‌داد سطح مقاومتی بهای طلا در کوتاه‌مدت 1125 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت تا 1128 دلار افزایش خواهد یافت. سطح حمایتی قیمت طلا نیز 1118 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1115 دلار کاهش می‌یابد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد