اونس طلا2152.1
مظنه14,111,000
18 گرم3,257,500
ارزش سکه31,792,083
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

قیمت طلا تحت تاثیر نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان افزایش یافت

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی کشورهای مختلف با افزایش روبرو شد و به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، کاهش تولیدات صنعتی جهان موجب شده تا نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت اقتصادی کشورهای نوظهور و توسعه یافته ایجاد شود و این مساله در افزایش قیمت طلا موثر بوده است.

بر اساس این گزارش افزایش نوسانات در سایر بازارهای بین المللی نیز به نفع قیمت طلا بوده است. اوضاع نگران کننده اقتصاد جهانی موجب افزایش گمانه زنی ها نسبت به اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک های مرکزی شده است.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون تاکید کرد: در شرایطی که اوضاع اقتصادی جهان به شدت نگران کننده است، بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را منفی کرده و بانک مرکزی اروپا نیز قصد دارد سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اجرا کند. اتخاذ سیاست های انبساطی در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه به بیش از 1130 دلار رسید ولی سپس با کاهش 0.2 درصدی روبرو شد و به 1126 دلار رسیده است.

تحلیلگران موسسه اسکاتیا موکاتا نیز اعلام کردند: سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1136 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1157 دلار افزایش خواهد یافت. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز دوشنبه به بیش از 21.9 میلیون اونس رسید که این بالاترین رقم از اوایل نوامبر به شمار می رود.

گزارش سایت طلا حاکیست، تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تولیدات صنعتی آمریکا و چین طی ماه گذشته عملکرد امیدوار کننده ای نداشته است. استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا نیز تاکید کرد: اگر نوسانات اخیر در بازارهای مالی ادامه یابد و رشد اقتصادی جهان کاهش یابد، این مساله به ضرر اقتصاد آمریکا خواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی، نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان مانع از آن خواهد شد که فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد و این مساله موجب کاهش بیشتر ارزش دلار و تقویت قیمت طلا خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در آخرین نشست خود در سال 2015 نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش داده است. فدرال رزرو در نخستین نشست خود در سال 2016 نیز تصمیم گرفت نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند ولی تاکید کرد که تحولات اقتصاد جهانی و نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی را به دقت زیر نظر دارد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد