اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
اینوستینگ بررسی کرد:

بازار طلا در روزهای آینده تحت تاثیر چه عواملی نوسان خواهد داشت؟

سایت طلا : کارشناسان اقتصادی اینوستینگ در تحلیلی به بررسی عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده پرداخته اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا پس از ثبت بهترین عملکرد خود طی ماه ژانویه در یک سال گذشته و رشد 5.4 درصدی در آغاز مبادلات روز دوشنبه نیز با افزایش نسبی روبرو شده و به بالاتر از سطح 1120 دلاری رسیده است.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی آمریکا و چین تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است. رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی سال گذشته به کمتر از 0.7 درصد رسیده است. این رقم در سه ماه سوم به بیش از 2 درصد رسیده بود.

این مساله ممکن است تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در نشست مارس را به تاخیر بیندازد. نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی چین نیز عامل مثبتی بر افزایش قیمت طلا بوده است.

فدرال رزرو آمریکا در نخستین نشست سال 2016 میلادی نرخ بهره را تغییر نداده ولی تاکید کرده است که نوسانات مربوط به بازارهای مالی و وضعیت اقتصادی جهان و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا را به دقت زیر نظر خواهد داشت.

تحلیلگران اینوستینگ بر این باورند که فدرال رزرو احتمالا یک بار دیگر نرخ بهره را تا ماه جولای افزایش خواهد داد. به نظر می رسد طی روزهای آینده عوامل مختلف و مهمی بر قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها موثر خواهد بود که مهمترین آنها انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری در ماه ژانویه است.

انتشار آمارهای مهم چین نیز می تواند تا حد زیادی بر قیمت طلا موثر باشد. روز دوشنبه شاخص تولیدات صنعتی چین اعلام شد.

در آمریکا نیز قرار است امروز وضعیت تولیدات صنعتی در ماه گذشته اعلام شود. ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در پارلمان اروپا سخنرانی خواهد کرد.

روز سه شنبه بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره خود را تعیین خواهد کرد. روز چهارشنبه چین شاخص فعالیت بخش خدمات را اعلام می کند. موسسه ای دی پی نیز گزارش وضعیت اشتغال بخش خصوصی را منتشر خواهد کرد.

گزارش سایت طلا حاکیست، روز پنج شنبه نیز دراگی در کنفرانسی در فرانکفورت سخنرانی می کند. بانک مرکزی انگلیس نیز در همین روز نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد.

روز جمعه نیز وزارت کار آمریکا گزارش مربوط به وضعیت بازار اشتغال در ماه ژانویه را اعلام می کند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد