اونس طلا2207.39
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت جهانی طلا بار دیگر تحت تاثیر افت ارزش دلار با افزایش روبرو شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه در شرایطی بار دیگر افزایش یافت که بهترین عملکرد خود را در یک سال گذشته ثبت کرده و در ماه ژانویه با رشد 5 درصدی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار آمریکا و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش نوسانات بازارهای مالی جهان نیز موجب شده تا میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری نیز طی ماه ژانویه با افزایش چشمگیری روبرو شود.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه نیز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1120 دلار رسیده است. قیمت طلا طی ماه ژانویه با رشد 5.4 درصدی روبرو شده که این بهترین عملکرد قیمت طلا از ژانویه سال گذشته به شمار می رود.

افزایش ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان، رشد تقاضای فیزیکی در بازار چین به خاطر نزدیک بودن جشن های سال جدید چینی و ادامه نوسان شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب تقویت قیمت طلا شده است. این اظهارات مارک کینان رئیس بخش تحقیقات موسسه مالی سوسایت جنرال فرانسه است.

وی در ادامه تصریح کرد: البته با توجه به گمانه زنی های مربوط به افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، قیمت طلا برای حفظ روند صعودی خود با چالش جدی روبرو خواهد بود.

برپایه گزارش سایت طلا، موسسه سوسایت جنرال فرانسه بر این باور است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه نخست امسال به 1040 دلار خواهد رسید و این رقم در سه ماه پایانی امسال نیز به 955 دلار خواهد رسید.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز طی ماه ژانویه با رشد 4 درصدی روبرو شده که این بالاترین رقم در یک سال گذشته به شمار می رود.

قیمت طلا روز چهارشنبه گذشته به بیش از 1127 دلار رسید که این بالاترین رکورد در 12 هفته اخیر به شمار می رود. نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا و تاکید مقام های بانک مرکزی آمریکا بر زیر نظر داشتن شرایط اقتصادی و بازارهای مالی جهان تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است.

نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع اقتصادی چین همچنان ادامه دارد. تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که فعالیت بخش صنعتی چین طی ماه ژانویه همچنان روندی نزولی داشته و کمتر از حد انتظارات کارشناسان اقتصادی بوده است.

رشد اقتصادی آمریکا نیز در سه ماه پایانی سال گذشته به کمتر از 0.7 درصد رسیده است. این رقم در سه ماه سوم به 2 درصد رسیده بود.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد