اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی :

قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر قیمت نفت، ارزش دلار و انتظارات نرخ بهره آمریکا خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات قیمت نفت، ارزش دلار آمریکا و انتظارات سرمایه گذاران بین المللی نسبت به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا در دو هفته گذشته روندی صعودی داشته و در ماه ژانویه نیز بهترین عملکرد خود را در یک سال گذشته ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در ماه ژانویه با رشد 5 درصدی روبرو شده است. قیمت این فلز زرد در هفته گذشته با 1.7 درصد افزایش به 1117 دلار در هر اونس رسیده است.

قیمت جهانی نقره نیز با 1.2 درصد افزایش طی هفته گذشته و 3 درصد رشد در ماه ژانویه همراه شده و به بیش از 14.24 دلار رسیده است.

برای دومین هفته متوالی نیز بیش از 81 درصد سرمایه گذاران بین المللی در نظرسنجی کیتکو نیوز پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری مواجه خواهد شد.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد موسسه ساکسو بانک تاکید کرد: به نظر من قیمت طلا پس از رشد متوالی در روزهای گذشته، طی هفته آینده با کاهش نسبی روبرو خواهد شد. به نظر من با آغاز روند نزولی قیمت طلا در هفته های آینده بار دیگر فرصت مناسبی برای خرید فراهم خواهد شد.

وی افزود: به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر قیمت نفت خواهد بود و نوسانات قیمت نفت تاثیر زیادی بر مسیر قیمت طلا خواهد داشت. اگر قیمت نفت به روند نزولی خود ادامه دهد و شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی نیز کاهش یابد، این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری تلونت دی تی ان نیز اعلام کردند: قیمت طلا در کوتاه مدت احتمالا روندی صعودی خواهد داشت ولی در بلند مدت شک و تردید زیادی نسبت به ادامه این روند صعودی وجود دارد. تا زمانی که طلا نتواند سطح مقاومتی 1191 دلاری را که در اکتبر گذشته به آن رسیده بود، بشکند، بعید است که با افزایش چندانی روبرو شود.

جسیکا فونگ از موسسه سرمایه گذاری بی ام او کاپیتال مارکتس تاکید کرد: طلا تحت تاثیر تقاضای امن سرمایه گذاری با افزایش نسبی روبرو شده است ولی در نهایت قیمت طلا تحت تاثیر انتظارات نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

وی افزود: انتشار آمارهای اشتغال در اقتصاد آمریکا که قرار است جمعه آینده منتشر شود تاثیر زیادی بر روند سیاست های پولی فدرال رزرو و نرخ بهره خواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید، اگر بازارهای بین المللی به این جمع بندی برسد که فدرال رزرو طی ماه های آینده نرخ بهره را افزایش خواهد داد این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

البته گروهی از کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که پایین بودن نرخ تورم در اقتصادهای توسعه یافته به خصوص آمریکا فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

جورج گرو از موسسه آر بی سی کاپیتال نیز گفت: تصمیم غیر منتظره بانک مرکزی ژاپن برای تعیین نرخ بهره منفی در نشست روز جمعه، موجب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا نیز در سیاست های پولی خود تغییراتی را ایجاد کند.

وی افزود: حتی اگر آمارهای اشتغال آمریکا نیز مثبت باشد، نرخ بهره منفی ژاپن اجازه نخواهد داد تا فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد