اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

انتشار بیانیه فدرال رزرو بهای جهانی طلا را کاهش داد

سایت طلا : به دنبال انتشار بیانیه نشست روز گذشته فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنج شنبه با افت نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، فدرال رزرو آمریکا در بیانیه نشست اخیر خود اعلام کرده است که نسبت به اوضاع اقتصادی جهان نگران است ولی این مساله مانعی برای افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا نخواهد بود.

بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی انتظار داشتند که لحن بیانیه فدرال رزرو آمریکا محتاطانه تر باشد و فدرال رزرو به نوعی موضع گیری کند که نشان دهد طی ماه های آینده تمایلی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز پنج شنبه با 0.5 درصد کاهش به کمتر از 1120 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به بیش از 1127 دلار رسید که بالاترین رکورد از 3 نوامبر به شمار می رود.

فدرال رزرو آمریکا در نشست روز گذشته خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده و نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور ابراز امیدواری کرده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو در نشست مارس نرخ بهره را مجددا افزایش دهد.

فدرال رزرو در نهایت در نشست دسامبر نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 افزایش داده است. دانیل آنگ تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز تاکید کرد: من فکر می کنم رشد تقاضای مبتنی بر مکان امن سرمایه گذاری موجب تقویت قیمت طلا شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، پیش از انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا برخی تحلیلگران اقتصادی اعلام کرده بودند که نوسانات بازارهای مالی و اوضاع نگران کننده اقتصادی در منطقه یورو و چین، احتمال افزایش نرخ بهره در نشست مارس را کاهش داده است.

ولی گروه دیگری از سرمایه گذاران و کارشناسان معتقدند که با توجه به متن بیانیه نشست فدرال رزرو، هنوز این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا در نشست مارس نیز نرخ بهره را افزایش دهد.

جیمز گاردینر تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس تاکید کرد: به نظر من بیانیه فدرال رزرو نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در ماه مارس کمتر شده و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر بیانیه نشست فدرال رزرو ، انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و چین و همچنین نوسانات بازارهای سهام بین المللی قرار خواهد داشت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد