اونس طلا2192.4
مظنه14,176,000
18 گرم3,272,500
ارزش سکه31,938,528
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مروری بر چند قیمت سیم‌کارت دائمی اپراتور دوم تلفن

مدتی است برای خرید سیم کارتهای دائمی ایرانسل قیمت‌های متفاوتی در نظر گرفته شده و حتی امکان خرید اقساطی این سیم‌کارت‌ها هم مهیا شده است.

طی سالیان گذشته بعضا سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور دوم بیشتر مورد اقبال مردم قرار گرفته و از آنها استقبال بیشتری شده است به گونه‌ای که گفته می‌شود تنها حدود یک درصد مشترکان این اپراتور از سیم‌کارت‌های دائمی استفاده می‌کنند.

حتی از سوی ایرانسل امکانی هم در نظر گرفته شده تا افراد با افزایش اعتبار سیم‌کارت‌های اعتباری خود آن را به سیم‌کارت دائمی تبدیل کنند. با این حال مدتی است اپراتور دوم برای سیم‌کارت‌های دائمی خود قیمت‌های متنوعی در نظر گرفته و براساس میزان اعتباری که فرد مد نظر دارد، قیمت و حد مکالمه‌های متفاوتی برای سیم‌کارت‌ها در نظر گرفته است. بدین ترتیب، برای خرید سیم‌های آی‌سیم (سیم‌کارت‌هایی که با توجه به میزان حد اعتبار اولیه تعیین قیمت می‌شوند) رقم‌های متفاوتی از 120 هزار تا یک میلیون و 120 هزار تومان تعریف شده است.

در واقع به واسطه این سیم‌کارت‌ها، اپراتور رویکرد خود را به سمتی سوق داده که بسته به میزان مکالمه افراد، برای آنها قیمت‌های متفاوت سیم‌کارت تعریف شده است.

بنابر آنچه در سایت اپراتور اعلام شده، برای خرید سیم‌کارت آی‌ سیم ایرانسل اگر اعتبار سیم کارت 50 هزار تومان باشد، قیمت آن 120 هزار تومان خواهد بود. به عبارت دیگر با این نوع سیم‌کارت فرد می‌تواند تا سقف 50 هزار تومان تماس برقرار کند، اما پس از آن خط وی به حالت یک‌طرفه در خواهد آمد.

سیم‌کارت‌های دیگری نیز با اعتبار 100 هزار تومانی ارائه شده‌اند که قیمت آنها 170 هزار تومان است. نوع دیگری از آی‌سیم‌های ایرانسل در شرایطی قیمت 220 هزار تومانی دارند که برای آنها اعتباری معادل 150 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین برخی سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور دوم با قیمت 320 هزار تومانی و اعتبار 250 هزار تومانی عرضه می شوند و به غیر از آنها سیم‌کارتی هم با قیمت 620 هزار تومان و اعتبار 550 هزار تومان موجود است.

گران‌ترین سیم‌کارت‌های اپراتور دوم هم یک میلیون و 120 هزار تومان قیمت و معادل یک میلیون و 50 هزار تومان اعتبار دارند. نکته‌ی قابل توجه آنکه برای سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور دوم در حالی این قیمت‌ها اعلام شده که پیش از این سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در قالب مصوبه‌ای سقف قیمت خرید سیم‌کارت‌های دائمی را 168 هزار تومان اعلام کرده است.

همچنین اپراتور برای علاقه‌مندان آی‌سیم‌های 120 هزار تومانی امکان خرید اقساطی را هم در نظر گرفته است که براین اساس متقاضی متعهد می‌شود تا مبلغ 60 هزار تومان را در هنگام ثبت نام پرداخت کرده و مابقی مبلغ را طی سه قسط 20 هزار تومانی در هر دوره صورت‌حساب خود مشاهده و پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت مبلغ مذکور، سیم‌کارت فرد مسدود خواهد شد.

خرید این نوع سیم‌کارت‌ها نیز تنها به شیوه‌ی اینترنتی مقدور است.

در این باره پایان طرح مکالمه نامحدود این گونه اعلام شده که ایرانسل در جشنواره پاییز از ابتدای مهر با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اقدام به ارائه طرح مذکور کرد و با سررسیدن مهلت 90 روزه معمول این گونه جشنواره‌ها مهلت استفاده از این طرح نیز به پایان رسید.

بنا بر اعلام این اپراتور در حال حاضر و در قالب جشنواره زمستانی طرح‌های متنوعی به مشترکان دائمی و اعتباری در حال ارائه است که از طریق رسانه‌ها، وب‌سایت ایرانسل و پیامک به مشترکان اطلاع رسانی شده است.

درباره قیمت آی‌سیم هم اینگونه ذکر شده که طبق مصوبه، حداکثر مبلغ هزینه سیم‌کارت دائمی (connection fee) مبلغ 120 هزار تومان پیش بینی شده که همیشه ایرانسل این حداکثر میزان هزینه را برای سیم‌کارت دائمی (آی‌سیم) رعایت کرده است.

در حال حاضر هم سیم‌کارت دائمی آی‌سیم با همین قیمت قابل خریداری است و تنها با توجه به درخواست مشترکان دائمی برای سهولت استفاده و عدم قطع در میان دوره، امکان افزایش حد اعتبار در هنگام فروش مهیا شده است.

به صورتی که اگر کسی تمایل به افزایش حد اعتبار از میزان پیشفرض 50هزار تومان هنگام خرید دارد، می‌تواند همزمان با واریز هزینه سیم‌کارت، این مبلغ را جهت افزایش حد اعتبار پرداخت کند.

حد اعتبار میزانی است که مشترک دائمی (آی‌سیم) می‌تواند در حین دوره صورتحساب مصرف کند، بدون اینکه نیاز به پرداخت میان دوره وجود داشته باشد. این میزان به صورت پیشفرض 50 هزار تومان است و امکان افزایش آن نیز در هر زمان ممکن است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد