اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بهترین پیش بینی کننده بازار طلا:

قیمت طلا تا آوریل به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید

سایت طلا : بهترین پیش بینی کننده نوسانات بازار طلا در سال 2015 میلادی بر این باور است که قیمت جهانی طلا تا ماه آوریل به کمتر از 1000 دلار در هر اونس خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون والت، "برنارد دادا" تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس فرانسه که دقیق ترین پیش بینی ها را در خصوص نوسانات بازار طلا در ماه های اخیر ارائه کرده، پیش بینی کرد: قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست 2016 میلادی به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش ، وی افزود: میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2016 میلادی به کمتر از 970 دلار می رسد. میانگین قیمت طلا در سال 2015 میلادی به 1160 دلار رسیده است.

برنارد دادا تنها کارشناس ارشد اقتصادی در بین 30 تحلیلگر حرفه ای انجمن بازار طلای لندن بوده است که توانسته قیمت طلا در سال 2015 را به درستی پیش بینی کند.

وی سال گذشته اعلام کرده بود که نوسانات ارزش دلار کاهش قیمت نفت و بهبود اوضاع اشتغال آمریکا مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در سال 2015 خواهد بود.

ارزش دلار آمریکا سال گذشته در برابر سایر ارزهای بین المللی 11 درصد افزایش یافت و در این مدت قیمت طلا نیز بر حسب دلار بیش از 11.4 درصد کاهش را تجربه کرده است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: در سال 2016 میلادی نیز قیمت طلا تحت تاثیر روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو قرار خواهد داشت. به نظر من قیمت طلا در سه ماه نخست امسال به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید و با روند نزولی تدریجی تا پایان امسال روبرو خواهد شد و به کمتر از 950 دلار می رسد. البته میانگین قیمت طلا نیز امسال به 970 دلار کاهش خواهد یافت.

این سرمایه گذار بزرگ بین المللی تاکید کرد: ادامه روند نزولی قیمت طلا در سال 2016 میلادی موجب خواهد شد تا ذخایر طلای بیشتری از صندوقهای سرمایه گذاری جهان خارج شود. واردات طلای هند نیز به سطح قبل از سال 2014 میلادی بازنخواهد گشت مگر اینکه دولت هند تعرفه واردات را کاهش دهد.

وی در ادامه افزود: واردات طلای چین نیز در شرایط کنونی به سطح بی سابقه سال 2013 میلادی نمی رسد. مبارزه فراگیر دولت چین با فساد مالی و ادامه روند نزولی تقاضای سرمایه گذاری موجب افت واردات طلای این کشور در سال 2016 خواهد شد.

وی تاکید کرد: تقاضای بانک های مرکزی جهان نیز نسبت به محدوده زمانی 2009 تا 2013 میلادی کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد