اونس طلا2382.04
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

افت ارزش سهام و دلار آمریکا قیمت طلا را افزایش داد

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افت ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا که در مبادلات روز جمعه با افزایش همراه شده بود، امروز دوشنبه نیز با توجه به ادامه روند نزولی شاخص سهام و ارزش دلار در بازارهای بین المللی، به روند صعودی خود ادامه داده است.

بر اساس این گزارش البته تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و احتمال افزایش بهره طی ماه های آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده و مانع از افزایش چشمگیر قیمت طلا خواهد شد.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1069 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه نیز با افزایش 1.4 درصدی روبرو شده بود.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه مالی اف سی استون تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات کریسمس پیش بینی می شود که مبادلات طلا در بازارهای جهانی با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله قطعا بر نوسانات قیمت طلا موثر خواهد بود.

میزان نقدینگی در بازارهای بین المللی طی دو هفته اخیر با کاهش نسبی روبرو شده است. وی افزود: قیمت طلا در شرایط کنونی همچنان تحت تاثیر ارزش دلار و سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

افت قیمت جهانی نفت تاثیر زیادی بر کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته است. گمانه زنی های مربوط به سیاست های پولی بانک مرکزی ژاپن نیز موجب شده تا ارزش دلار در برابر ین با کاهش نسبی روبرو شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، افت قیمت نفت نیز نگرانی های زیادی را در خصوص وضعیت رشد اقتصادی کشورهای صادر کننده انرژی ایجاد کرده است. ادامه روند نزولی قیمت نفت همچنین موجب کاهش نرخ تورم در کشورهای صنعتی و توسعه یافته شده است.

البته چشم انداز ارزش دلار طی ماه های آینده همچنان صعودی است و انتظار می رود که فدرال رزرو طی سال 2016 میلادی نیز نرخ بهره را افزایش دهد. قیمت طلا روز پنج شنبه گذشته پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره برای نخستین بار از سال 2006 با افت 2 درصدی روبرو شد که این میزان کاهش در 5 ماه گذشته بی سابقه بوده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده سرنوشت قیمت طلا را رقم خواهد زد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد