اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش 0.8 درصدی قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت برای هفتمین بار در 8 هفته اخیر با کاهش همراه شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته با 0.4 درصد افزایش معادل 3.70 دلار به بیش از 1075 دلار در هر اونس رسیده است ولی در هفته ای که گذشت بیش از 0.8 درصد کاهش را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز پنج شنبه بیش از 0.4 درصد کاهش یافته بود و اوایل روز جمعه نیز به کمتر از 1061 دلار رسیده بود.

ادامه روند نزولی قیمت نفت در بازارهای جهانی و کاهش قیمت نفت به پایین ترین سطح در 7 سال گذشته تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است. کاهش قیمت نفت موجب شده تا نرخ تورم در اقتصاد جهانی با کاهش روبرو شود و این مساله تقاضا برای طلا را نیز به شدت کاهش داده است.

قیمت طلا همچنین تحت تاثیر نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در هفته آینده قرار خواهد داشت. آخرین نشست فدرال رزرو در سال 2015 می تواند تاثیر زیادی بر نرخ بهره و قیمت طلا داشته باشد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 میلادی می تواند به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا باشد.

برخی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا نسبت به کاهش 200 دلاری قیمت این فلز زرد طی ماه های آینده هشدار می دهند که علت اصلی این مساله می تواند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، تحقیق انجام شده از سوی موسسه خدمات مالی کپلر کوروکس اروپا نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در صورت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به زودی به 960 تا 1000 دلار کاهش خواهد یافت.

قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز جمعه با 1.6 درصد کاهش به کمتر از 13.88 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته ای که گذشت بیش از 4.4 درصد کاهش را تجربه کرده است.

تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز طی روزهای آینده بر قیمت طلا موثر خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد