اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد

گام به گام تا انزوای دلار / روسیه یوآن چین را به سبد ارزی خود اضافه می‌کند

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد یوآن چین را به سبد ذخایر ارزی خود اضافه می کند، انتظار می رود این اقدام به رونق استفاده از یوآن در بازاری های مالی روسیه منجر شود.

به گزارش راشاتودی، بانک مرکزی روسیه از اضافه کردن یوآن چین به سبد ذخایر ارز خارجی خود خبر داد.

انتظار می رود این اقدام به افزایش استفاده از یوآن در اقتصاد روسیه کمک کند.

تا پایان سال گذشته میلادی، دلار آمریکا با سهم 44 درصدی از کل سبد ارزی خارجی روسیه در بازارهای مالی، صدر نشین ارزهای خارجی در این کشور بود.

یورو نیز سهمی 42 درصدی از این سبد را داشته و 9.5 درصد آن را نیز پوند انگلیس تشکیل داده بود.

استفاده از یوآن چین از سال 2010 در بازار بورس مسکو آغاز شده و از آن زمان تا کنون استقبال از این ارز در روسیه روند افزایشی قابل توجهی را در پیش گرفته است.

در ماه آگوست سال جاری فعالان اقتصادی و کارگزاران روس حجم بی سابقه‌ای از یوآن چین را در بازارهای مالی این کشور خریداری کرده‌اند.

بر اساس گزارشات رسمی 18 میلیارد یوآن برابر با 2.8 میلیارد دلار در ماه آگوست 2015 در بازارهای بورس روسیه معامله شده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته چهار برابر شده است.

پس از تحریم روسیه از سوی غرب بر سر بحران اوکراین، فعالین اقتصادی روسیه از غرب به شرق چرخیده اند.

تحریم های اعمال شده دسترسی روسیه را به بازارهای مالی غربی محدود کرده و فعالیت بانک های دولتی این کشور را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

از سوی دیگر موسسات بانکی و مالی نیز از ارائه تأمین مالی بیش از یک ماه به روسیه منع شده اند.

این اقدام روسیه در حالی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد که روز دوشنبه صندوق بین المللی پول نیز نسبت به ورود یوآن به سبد حق برداشت مخصوص نیز تصمیم گیری خواهد کرد.

بنا به گفته اسوار پراساد، استاد دانشگاه کورنل و دبیر پیشین بخش چین صندوق بین المللی پول، تا پیش از این ژاپن و آمریکا با این اقدام مخالفت می کردند اما به نظر می رسد در نشست روز دوشنبه این دو کشور نیز با این تصمیم مخالفت نکنند.

پیشتر رئیس صندوق بین المللی پول از پیوستن یوآن به سبد حق برداشت مخصوص این صندوق حمایت کرده و اعلام کرد یوآن تمام شاخص‌های لازم برای ورود به این سبد را دارد.

در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین موانع گسترش استفاده از یوآن در بازارهای جهانی،‌محدودیت های اعمال شده از سوی دولت چین برای مبادلات یوآن است که این دولت نیز اعلام کرده است میزان قابل توجهی از محدودیت های موجود را حذف و طی چند سال آینده استفاده از این ارز در جهان به طور کامل آزاد خواهد شد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد