اونس طلا2389.14
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

جایگاه طلا متزلزل تر شد

سایت طلا: افتهای پی در پی اونس با فشار از جانب نرخ بهره و دلار سبب فاصله گرفتن سرمایه گذاران از این بازار و کمرنگ شدن جایگاه این فلز در اذهان شد.

به گزارش سایت طلا، ثبت ششمین هفته ی کاهشی، سرمایه گذاران را در موقعیت فروش قرار داد و پیش بینی ها نیز حاکی از نزدیک شدن بیش از پیش اونس به مرز 1000 دلاری در صورت تداوم تقویت دلار است.

براساس این گزارش، روز دوشنبه همزمان با صعود بازارهای سهام و تقویت دلار، قیمت نفت کاهش یافت تا اونس با چشم اندازی منفی وارد محدوده ی 1060 دلاری شد. البته اونس در این محدوده تاب نیاورد و با افت 8 دلاری بر بهای 1070 دلار بسته شد.

اکثر بازارهای سهام با اظهارات روز جمعه ی ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا که اعلام کرد در صورت نیاز برای پشتیبانی از احیای اقتصادی، در گسترش تدابیر محرک مالی تردید نخواهد کرد، با افزایش همراه شدند.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه تحت تأثیر روند طلای جهانی و دلار داخل افت بها را تجربه و ارزش هر مثقال طلای 17 عیار به 399 هزار و 400 تومان رسید و این در حالی است که اثرهمین دو متغییر بازار روز شنبه را نیز کاهشی کرد.

معکوس شدن روند اونس در روز سه شنبه با خبر سرنگون شدن یک فروند جنگنده روسی توسط ترکیه که به معنای تشدید تنش ها در خاورمیانه بود، محقق شد. رشد بهای نفت و تقاضای طلا به عنوان سرمایه ای امن اونس را با افزایش روبرو کرد اما دید منفی تحلیلگران نسبت به آینده ی این فلز طلایی، این رشد را محدود کرد.

در این روز وزارت بازرگانی آمریکا در تازه ترین گزارش خود رشد 2.1 درصدی اقتصاد آمریکا را در سه ماه سوم سال 2015 اعلام کرد که این امر احتمال افزایش نرخ بهره را بیشتر و موقعیت طلا را متزلزل کرد.

ریچ روس تحلیلگر ارشد بازار طلا معتقد است قیمت طلا در شرایط کنونی به روند نزولی خود ادامه و سرمایه گذاران باید منتظر افت بیشترو شدیدتر قیمت ها باشند و طلا به زودی به مرز 1000 دلار خواهد رسید.

اونس روز چهارشنبه را با افزایش بها آغاز و وارد محدوده ی 1080 دلاری شد اما با رشد دلار و عبور آن از مرز 100 دلاری و تضعیف بهای نفت مجدداً روبه افول گذاشت و با تحرکات بازارهای سهام افتی دیگر را در این روز به ثبت رساند.

با تعطیلی بازارهای آمریکا در روز پنج شنبه به مناسبت عید شکر گزاری، اونس تغییر چندانی را در بازارهای دیگر شاهد نبود و با 3 دلار افت بر بهای 1068 دلار قرار گرفت. اما روز جمعه تغییرات کاهشی اونس شدت بیشتری گرفت و با شکسته شدن مرز حمایتی، اونس به میانه ی کانال 1000 دلاری رسید.

تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر، رشد دلار و تضعیف یورو سبب شد تا ششمین هفته ی متوالی کاهشی رقم بخورد.

گزارش سایت طلا می افزاید، بازار تهران در روز سه شنبه 1700 تومان تقویت شد که این رشد نسبی در روزهای بعد نیز ادامه یافت تا طلای داخل به مدد دلار و برخلاف روند طلای جهانی هفته ای افزایشی را شاهد باشد.

گفتنی است، کارشناسان اقتصادی توصیه ی فروش را پیش روی سرمایه گذاران قرار داده و معتقد هستند اونس علاوه بر نرخ بهره از جانب سیاستهای بانک مرکزی اروپا و اجرای سیاستهای انبساطی پولی تحت فشار است.

سر دبیر پایگاه تخصصی اف ایکس استریت معتقد است در صورت ادامه ی روند صعودی دلار، قیمت اونس ممکن است تا 1032 دلار کاهش یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد