اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

نشست بانک های مرکزی آمریکا و اروپا و گزارش وزارت کار آمریکا مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا

سایت طلا: تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت اشتغال در ماه نوامبر و همچنین نشست های فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا بر این باورند که سرمایه گذاران بین المللی در روزهای آینده منتظر برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و انتشار گزارش مربوط به وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا در ماه نوامبر خواهند بود.

بر اساس این گزارش آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است 15 و 16 دسامبر برگزار شود. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

انتشار گزارش ماه گذشته وزارت کار آمریکا موجب شد تا قیمت جهانی طلا با افت شدیدی روبرو شود. اقتصاد آمریکا در ماه اکتبر بیش از 271 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت با کاهش 2 درصدی روبرو شد و به کمتر از 1059 دلار رسیده است. موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس اعلام کرد: تقویت ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده و مانع از افزایش قیمت این فلز زرد شده است.

البته نظرسنجی جدید کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا احتمالا در روزهای آینده با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

اگر گزارش 4 دسامبر وزارت کار آمریکا نشانگر بهبود اوضاع بازار اشتغال باشد، قیمت طلا تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت. افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اگر آمارهای اشتغال آمریکا ناامید کننده باشد این مساله می تواند موجب افزایش نسبی قیمت طلا در کوتاه مدت شود.

برپایه گزارش سایت طلا، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز روزهای چهارشنبه و پنج شنبه آینده دو سخنرانی مهم خواهد داشت. روز پنج شنبه آینده نیز نشست بانک مرکزی اروپا برگزار خواهد شد. به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا در این نشست بر ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی تاکید خواهد کرد.

در شرایطی که گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیشتر شده، به نظر می رسد ارزش دلار در برابر یورو طی روزهای آینده افزایش یابد و این مساله فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد کند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد