اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی برای ششمین هفته متوالی

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز جمعه نیز با تقویت ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بار دیگر با کاهش روبرو شد تا برای ششمین هفته متوالی نیز در مسیر نزولی قرار بگیرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در 6 سال اخیر قرار دارد و در حال ثبت کاهش مجدد برای ششمین هفته متوالی است.

بر اساس این گزارش تقویت ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر مهمترین عامل کاهش شدید قیمت طلا به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح خود در 8 ماه گذشته رسیده است. بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست آتی خود برای نخستین بار از سال 2006 نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد شد.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا شود. یک تاجر بازار طلا در سیدنی در این باره تاکید کرد: بار دیگر طلا نتوانسته است مانع از ادامه روند نزولی قیمت شود. به نظر می رسد اگر قیمت طلا در کوتاه مدت با افزایش نسبی روبرو شود بهترین زمان برای فروش خواهد بود.

وی افزود: تقاضا و خرید طلا در بازار چین افزایش داشته ولی این مساله به تنهایی نمی تواند موجب افزایش قیمت جهانی طلا شود.

گزارش سایت طلا حاکیست؛ قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 1067 دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1064 دلار رسید که این پایین ترین رقم از فوریه 2010 میلادی بوده است.

قیمت طلا در هفته جاری بیش از یک درصد کاهش داشته است. این برای ششمین هفته متوالی است که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود. البته به نظر می رسد خرید طلا در بازار هند طی سه ماه پایانی امسال با کاهش روبرو شود و به پایین ترین سطح در 8 سال اخیر برسد.

خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ نیز طی ماه اکتبر به بالاترین سطح در 10 ماه اخیر رسیده است. بانک آمریکایی مریل لینچ نیز اعلام کرد: صندوق های سرمایه گذاری جهان با بیشترین خروج طلا از ذخایر خود در 4 ماه گذشته روبرو شده اند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد