اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آيا لازم است در زمستان موتور خودرو را گرم کنيم؟

درباره نحوه مراقبت از خودرو، نکات و راه‌حل‌هاي مختلفي دهان به دهان مي‌چرخند اما مشخص نيست که آيا واقعا اينها جنبه علمي دارند يا خير؟

برخي از توصيه‌ها و نکاتي که راجع به نحوه نگهداري از خودرو دهان به دهان منتقل مي‌شوند، مفيد هستند اما بسياري از آنها کاملا منسوخ بوده يا از درجه اعتبار ساقط هستند و بيشتر به درد زماني مي‌خورند که پيکان خودروي روز بوده است!


يکي از معروف‌ترين باورها درباره خودرو، گرم کردن موتور آن در فصل زمستان است. اما آيا تابه‌حال از خود پرسيده‌ايد که اين باور تا چه اندازه علمي و درست است؟

به‌گزارش پايگاه اينترنتي بولد‌رايد، باور عمومي درباره گرم کردن موتور خودرو در فصل زمستان از آنجا نشات گرفته که يک خودروي سرد آمادگي حرکت ندارد. چگالي سيالات داخل خودرو نظير روغن‌موتور يا گريس در فصل سرد افزايش يافته و سفت‌تر مي‌شوند؛ در نتيجه هر وسيله‌اي در فصل زمستان نياز دارد تا اندکي گرم شود تا فعاليت مطلوب‌تري داشته باشد. باور عمومي و فرض بر اين است که بايد چند دقيقه پس از استارت زدن اجازه دهيد تا دماي اين سيالات کمي افزايش يابد تا از فرسايش موتور کاسته و بر عمر آن افزوده شود.

اما به اعتقاد «جان پائول»، تعميرکار باسابقه خودرو، اين باور بيشتر شبيه افسانه است؛ چراکه حتي در زمستان سخت و يخبندان که از شدت سرما دندانهايتان به هم مي‌خورد هم نيازي نيست پيش از حرکت موتور خودرو را گرم کنيد. البته اين بدان معنا نيست که به ‌محض سوار شدن در خودرو استارت بزنيد و تخت گاز برانيد؛ اما نيازي نيست چند دقيقه موتور درجا کار کند تا گرم شود فقط بايد در شروع حرکت کمي مدارا کنيد و رفته رفته سرعت را افزايش دهيد.

بسياري از خودروهاي مدرن امروزي، حتي در قسمت کنسول راننده نشانگري آبي رنگ دارند که نشان مي‌دهد موتور خودرو هنوز گرم نشده و مادامي که اين چراغ روشن است بايد از شتاب‌گيري ناگهاني و شديد اجتناب کرد اما وقتي اين چراغ خاموش شد، مي‌توان با خيال راحت سرعت را افزايش داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد