اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی:

سیاست بانک مرکزی اروپا برای افزایش تورم به ضرر قیمت طلا خواهد بود

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سیاست پولی بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ تورم و حمایت از رشد و رونق اقتصادی در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا قول داده است تا نرخ تورم و رشد اقتصادی منطقه یورو را افزایش دهد. ادامه روند نزولی نرخ تورم به نگرانی بزرگی در منطقه یورو تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا قصد دارد با اجرای سیاست های انبساطی پولی از رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو حمایت کند. اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر احتمالا موجب افت ارزش یورو خواهد شد و این مساله در نتیجه به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

بنابر این توصیه کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی این است که ذخایر طلای خود را بفروشند. گرچه بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که علت اصلی افت شدید قیمت طلا در ماه های اخیر، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بوده ولی برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش ارزش یورو داشته است.

مهمترین عامل افزایش ارزش دلار در ماه های اخیر کاهش ارزش یورو بوده است چرا که 58 درصد وزن سبد ارزهای معتبر بین المللی را تشکیل می دهد. بنابر این اگر ارزش یورو کاهش پیدا کند طبیعتا ارزش دلار با افزایش روبرو خواهد شد.

گزارش سایت طلا می افزاید، نرخ بهره منفی در اقتصاد اروپا و آمریکا موجب می شود تا سرمایه گذاران اقدام به گرفتن وام بیشتری کنند. در این صورت عرضه پول در اقتصاد افزایش پیدا می کند. افزایش عرضه پول نیز در نهایت منجر به افزایش تورم می شود.

عامل مهم دیگری که می تواند بر قیمت طلا و نوسانات ارزش دلار موثر باشد، وضعیت سقف بدهی های آمریکا است. دولت آمریکا موافقت خود را با افزایش سقف بدهی تا اواسط مارس 2017 میلادی اعلام کرده است. میزان بدهی های آمریکا به بیش از 18.6 تریلیون دلار رسیده که این رقم بیشتر از تولید ناخالص داخلی است.

بدهی های آمریکا 600 درصد بیشتر از درآمدهای دولت فدرال است. روند صعودی کسری بودجه آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر ارزش دلار و نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام /

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد