اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا قیمت طلا را نزدیک به پایین ترین سطح در 6 سال گذشته نگه داشت

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز پنج شنبه در حالی با تغییر چندانی نسبت به روز گذشته روبرو نشده است که انتشار آمارهای مثبت و امیدوار کننده اقتصادی در آمریکا موجب تقویت ارزش دلار شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب شده تا گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیشتر شود و این مساله افزایش ارزش دلار را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در 6 سال گذشته تثبیت شده است. آمارهای اقتصادی نشان می دهد تولیدات صنعتی آمریکا طی ماه اکتبر افزایش داشته و بیشترین از انتظارات اولیه کارشناسان اقتصادی بوده است. هزینه های بخش تجاری آمریکا نیز در این مدت افزایش داشته است.

تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری نیز طی هفته گذشته با کاهش روبرو شده است. سایر آمارها نیز نشان می دهد که هزینه های مصرفی بخش خصوصی نیز در ماه اکتبر افزایش یافته است. این آمارها احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست 15 و 16 دسامبر را تقویت کرده است.

قیمت هر اونس طلا نیز در بازارهای بین المللی پس از کاهش 0.4 درصدی روز چهارشنبه امروز بدون تغییر چندانی روبرو شده و به مرز 1074 دلاری رسیده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا هفته گذشته تا 1064 دلار در هر اونس کاهش یافت که این پایین ترین رقم از فوریه 2010 میلادی بوده است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز به بالاترین سطح در 8 ماه گذشته رسیده است.

تحلیلگران موسسه اسکاتیا موکاتا تاکید کردند: ما نوسانات ارزش دلار را زیر نظر داریم چرا که در شرایط کنونی می تواند یک کاتالیزور احتمالی برای نوسانات قیمت طلا باشد. سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا در شرایط کنونی 1066 دلار است و اگر این سطح شکسته شود احتمال افت بیشتر قیمت طلا تا 1045 دلار وجود خواهد داشت.

افزایش ارزش دلار موجب می شود تا تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا با کاهش همراه شود. تشدید تنش ها در روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگون شدن جنگنده روسی در مرز ترکیه و سوریه موجب شد تا قیمت طلا با افزایش نسبی در دو روز گذشته روبرو شود ولی بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار، با کاهش نسبی همراه شده است.

روسیه پس از تحولات اخیر منطقه، سامانه های موشکی پیشرفته به سوریه ارسال کرده است. بازارهای آمریکا امروز پنج شنبه به علت تعطیلات روز شکرگزاری بسته خواهد بود.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد