اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توصیه های برنانکی برای بازنگری چین در الگوهای رشد اقتصادی

سایت طلا : رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا به مقام های چینی توصیه کرد تا ضمن بازنگری در الگوها و مدلهای رشد اقتصادی، تمرکز بیشتری را روی صنایع خدماتی داشته باشد تا به روند رشد و رونق خود ادامه دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، افت رشد اقتصادی آمریکا بازارهای بین المللی را نگران کرده است و بن برنانکی رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا بر این باور است که وقت آن رسیده است که سیاستگذاران چینی رویکرد اقتصادی و مدل رشد این کشور را تغییر دهند.

بر اساس این گزارش برنانکی گفت: از زمانی که معجزه رشد اقتصادی چین آغاز شده، بخش زیادی از توسعه اقتصادی این کشور از سوی دولت مدیریت و هدایت شده است.

این رویکرد "بالا به پایین" و الگوی اقتصادی چین بیشتر روی صنایع سنگین، زیرساخت از جمله فرودگاه؛ بزرگراه و پلها متمرکز شده و این مساله موجب شده تا تعداد زیادی از مردم از روستاها به شهرها سرازیر شوند و صادرات به خصوص در بخش صنعتی افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: این راهبرد تا امروز به طور قابل توجهی موفقیت آمیز بوده ولی با برخی محدودیت ها روبرو شده است. اقتصاد چین اکنون نسبت به یک دهه قبل دو برابر و نیم بزرگتر شده است. رشد اقتصادی چین علی رغم کاهش در سال های اخیر هنوز یک سوم رشد اقتصادی جهان را تشکیل می دهد.

برنانکی تاکید کرد: مدل رشد اقتصادی بالا به پایین ریشه در برنامه ریزی مرکزی کمونیستی دارد ولی چین اکنون به اندازه کافی برای آزادسازی بازار و رقابت در عرصه بین المللی آماده شده است تا در الگوها و مدلهای رشد اقتصادی تجدید نظر کند.

به گزارش سایت طلا، وی در ادامه ضمن مقایسه وضعیت اقتصادی چین با برخی شهرهای آمریکا مثل پیتزبورگ گفت: این شهرهای آمریکا توانستند با تغییر الگوی رشد اقتصادی از صنعت به خدمات به روند رونق اقتصادی خود ادامه دهند.

برنانکی گفت: چین باید برای تغییر الگوی رشد اقتصادی از یک اقتصاد وابسته به صنعت به اقتصادی مبتنی بر خدمات چند گام اساسی و مهم بردارد: کاهش یارانه ها و حمایت مستقیم دولت از صادرات و صنایع سنگین و همین طور ادامه اصلاحات برای تسهیل آغاز کسب و کارهای بخش خصوصی.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد