اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سکه «آتی» تحت فشار طلای جهانی

در حال حاضر از یکسو قیمت‌های نزولی طلای جهانی قیمت‌های سکه را در بازار نقدی و آتی سکه داخل تحت فشار نزولی قرار داده و از سوی دیگر نوسانات مثبت نرخ ارز در روزهای گذشته اهرم فشار دیگری بر قیمت‌ها در مسیر صعودی وارد کرده است.



بازار آتی سکه طلای بورس کالای ایران که نوسانات قیمتی خود را براساس تغییر نرخ ارز و طلای جهانی هماهنگ می‌کند، روز گذشته با افت قیمت‌ها همراه شد. در این روز متاثر از کاهش بهای طلای جهانی و نوسانات ضعیف نرخ دلار در محدوده 3570 تومانی، قیمت سکه در سرسیدهای دور و نزدیک با افت تا سطح حداکثر 3700 تومان در هر قطعه همراه شد.

به گزارش اقتصادنیوز در حال حاضر از یکسو قیمت‌های نزولی طلای جهانی قیمت‌های سکه را در بازار نقدی و آتی سکه داخل تحت فشار نزولی قرار داده و از سوی دیگر نوسانات مثبت نرخ ارز در روزهای گذشته اهرم فشار دیگری بر قیمت‌ها در مسیر صعودی وارد کرده است.

از این رو در تقابل این دو فاکتور متضادیم شاهدیم در خلال روزهای اخیر و در شرایطی که بازارهای جهانی بسته بوده‌اند به تناسب رشد نرخ ارز قیمت‌های سکه نیز در بازارهای نقدی و آتی سکه افزایش یافته و در روزهای دیگر که بازارهای جهانی نیز باز بوده‌اند همسو با کاهش اونس طلای جهانی، قیمت‌ها با افت روبه‌رو شده‌اند.

وحید رضایی، کارشناس بازار آتی پیرامون روند هفته پایانی آبان ماه قیمت‌ها در بازار نقدی و نیز آتی سکه بورس کالای ایران گفت: قیمت‌های سکه نقدی و آتی در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم تاب مقاومت در برابر ریزش‌های طلای جهانی را نیاورد و با آنکه در برخی روزها متاثر از افزایش نرخ دلار با رشد نسبی روبه‌رو شد، اما در مقیاس هفتگی برایندی منفی را از خود به نمایش گذاشت و ارزش آن با کاهش همراه شد.

وی در خصوص پیش‌بینی روند این بازارها در روزهای آینده نیز بیان کرد: در صورت تداوم روند کاهشی اونس جهانی طلا، احتمال تضعیف بیشتر قیمت سکه در بازارهای نقدی و آتی و بعضا ریزش آن به کانال قیمتی 800 هزار تومان دور از انتظار نیست و این همان مرز قیمتی است که سکه از اواخر مردادماه آن را تجربه نکرده است.

وی به صحبت‌های هفته گذشته مدیر اداره صادرات بانک مرکزی نیز اشاره کرد و افزود: این مقام پولی کشور اعلام کرده که عرضه ارز در روزهای آینده افزایش می‌یابد و افزایش نرخ ارز کوتاه مدت است، بنابراین با استناد به این اظهارات به نظر می‌رسد شاهد فروکش کردن تب اخیر در بازار ارز باشیم.

به گفته این کارشناس بازار آتی در شرایطی که پیش‌بینی‌ها حکایت از افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر فدرال رزور آمریکا دارد و این عامل موجب تضعیف قیمت طلا می‌شود و از سوی دیگر انتظار بر این است نرخ ارز در بازار داخل با کاهش نسبی همراه شود، بنابراین برایند این عامل موجب تضعیف قیمت‌ها در بازار نقدی و آتی سکه خواهد شد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد