اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
آیا اونس از حبس بازه‌ای رهایی خواهد یافت؟

شمشیر داموکلس بر سر طلا

اونس طلا در هفته گذشته نیم درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد تا روی بهای 1077 دلار بایستد و این در حالی بود که حتی حملات پاریس هم نتوانست خرید فلز زرد را با جهش مواجه کند، گرچه اونس از کف 5/ 5 ساله خود بالا آمد.

این روند باعث شده که سرمایه‌گذاران خرد بازار فلزهای گرانبها از ادامه افت ارزش طلا در روزهای آینده بگویند. با این حال، کارشناسان حرفه‌ای نظرهای متفاوتی درباره روند هفته جدید کاری دارند. آیا اونس می‌تواند شمشیر داموکلس نرخ‌های بهره را کنار بزند؟


در آخرین نظرسنجی کیتکو از مخاطبان، 615 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 342 نفر معادل 56 درصد، کاهش و 212 نفر معادل 34 درصد، افزایش قیمت‌های فلز زرد را در هفته جدید کاری که از امروز دوشنبه شروع می‌شود، پیش‌بینی کرده‌اند. 61 نفر معادل 10 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند، این در حالی است که اختلاف‌نظر میان حرفه‌ای‌های بازار بیشتر است. در آخرین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان 10 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 4 نفر معادل 40 درصد، کاهش و 4 نفر دیگر معادل 40 درصد دیگر، افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند، 2 نفر معادل 20 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند.

جرج گرو، استراتژیست ارشد فلزهای گرانبها در موسسه «آر بی‌سی کپیتال مارکتس» می‌گوید که درباره روند هفته جدید خوش‌بین است: «فدرال رزرو اثر خود را روی طلا گذاشته و پیش‌بینی‌های مربوط به افزایش نرخ‌های بهره نیز همین کار را کرده‌اند، همچنین تقاضا برای جواهر و سکه در این قیمت‌های پایین افزایش می‌یابد.» آدریان دی که مدیر یک موسسه مدیریت سرمایه است نیز نظر گرو را بازتاب می‌دهد و می‌گوید اینکه فدرال رزرو اثر خود را گذاشته، برای طلا خوب است: «این امر شمشیر داموکلسی را که بر سر بازار است کنار می‌‌زند. با انتشار صورت جلسه نشست قبلی فدرال رزرو، اکنون خیلی واضح است که افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو سریع نخواهد بود و یک افزایش جزئی برای طلا بی‌معنا خواهد بود؛ بنابراین فشار پایداری که روی این فلز گرانبها بوده، برداشته شده است.» کن موریسون، دبیر یک خبرنامه اینترنتی می‌گوید که انتظار دارد «اونس شاهد ضدروند باشد و به سطح 1095 تا 1100 دلار برسد.»

با این حال، رالف پرستون از موسسه «هریتیج وست فایننشال» می‌گوید که در هر حال روند طلا «کاهشی» است و حتی از «کف بسیار پایین» سخن می‌گوید. ریچارد بیکر، دبیر «اورکا ماینر ریپورت»، هم با پرستون موافق است و انتظار دارد فلزهای گرانبها از جمله طلا تحت فشار بمانند. بیکر می‌گوید: «با توجه به فشار کاهشی روی فلز قرمز یعنی مس، تقویت دلار، کاهش تقاضا و افزایش صورت کالا می‌تواند به معنای درد بیشتر برای مجموعه فلزات باشد. کاهش بیشتر ارزش مس، فشار بیشتری را روی طلا وارد خواهد آورد.»

کالین چیزینسکی، استراتژیست ارشد موسسه «سی ام سی مارکتس» می‌گوید درباره روند کوتاه‌مدت خنثی است و انتظار دارد طلا در هفته جدید در حبس بازه‌ای بماند، به‌خصوص از آن رو که بازارهای ایالات‌متحده تعطیلی دارند: «فکر می‌کنم طلا با فروش بیش از اندازه‌ای مواجه بوده و بعد شروع به ساختن مرزهای حمایتی و مقاومتی 1070 و 1100 دلار کرده است.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد