اونس طلا2305.51
مظنه15,556,000
18 گرم3,591,100
ارزش سکه35,047,668
قدیم (بهار)39,900,000
جدید (امامی)42,750,000
نیم25,100,000
ربع15,200,000

نگاههای مثبت به بازار ارز

سایت طلا : افت و خیزهای دلار در هفته ی گذشته بازهم به نفع این ارز تمام شد و توانست قدری بالاتر بایستد و این در حالی است که تداوم این روند در روزهای آتی بازهم مورد اختلاف تحلیلگران است.

به گزارش سایت طلا، دلار روز گذشته شاهد تضعیف قیمتی بود اما بازدهی مثبت دلار با افزایش تقاضا در آبان ماه نیز ادامه یافت و دلار که بیشتر نوساناتش را در مرز قیمتی 3500 تومان تجربه کرده بود، 111 تومان در دومین ماه پاییز تقویت شد.

دلار آخرین هفته ی آبان ماه را نیز افزایشی سپری کرد و این در شرایطی است که دامنه ی نوساناتش نسبت به یک هفته قبل تر از آن کاهش یافت و دلار در محدوده ی 3560 تا 3600 تومان در افت و خیز بود.

بر اساس این گزارش، افزایش تقاضا و جوسازی فعالان غیر رسمی سبب شد تا برخی انتظار تغییر کانال دلار را در اولین روز هفته ی گذشته داشته باشند. اما احتیاط معامله گران با رسیدن دلار به مرز 3600 تومان سبب شد این ارز پشت این کانال بر بهای 3593 تومان متوقف شود.

افت 18 تومانی دلار در روز یکشنبه درحالیکه برخی از فعالان انتظار شکست سطح 3600 تومان را داشتند، معامله گران را با سردرگمی روبرو کرد.

فشار فروش در بعدازظهر این روز تحت تأثیر سخنان صمد کریمی، مدیر اداره صادرات بانک مرکزی مبنی بر دقت فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در بازار ارز و تقویت سمت عرضه توسط صرافی بانکها صورت گرفت. وی از شناسایی عوامل غیر بنیادین افزایشی، تقویت سمت عرضه و کاهش هزینه ی نقل و انتقالات ارز سخن به میان آورد.

در این دو روز یورو و پوند تحرکاتی همراستا با دلار را تجربه کردند. به گونه ای که بعد از رشد روز گذشته، در روز یکشنبه کاهش بها را تجربه کردند تا ارزششان به 3855 و 5450 تومان برسد. نوسانات آنها ناشی از تحرک این ارزها در بازارهای جهانی بود.

در سومین روز هفته کاهش تقاضا متأثر از سخنان روز گذشته ی صمد کریمی ادامه و دلار افت دیگری را شاهد بود. یورو و پوند نیز مجدداً تضعیف شدند که ضعف یورو در پی سخنان ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا و انبساطی ترشدن سیاستهای تسهیلی موجود صورت گرفت.

در پایان معاملات روز دوشنبه دلار با بهای 3563 تومان و یورو و پوند با قیمت 3842 و 5430 تومان معامله شدند.

دلار پس از دو روز متوالی کاهشی و با نزدیک شدن به سطح 3560 تومان، فعالان غیر رسمی را به تحرک واداشت تا با مقاومت در برابر ریزش بیشتر، تقاضای خود را افزایش و دلار در فضای آرام روز سه شنبه، رشد 10 تومانی را به ثبت برساند. اما یورو و پوند همچنان بر روند نزولی پافشاری و کاهش 9 و 10 تومانی را شاهد بودند.

در روز چهارشنبه با کمرنگ شدن فعالیت معامله گران غیر رسمی، بازار با تقاضای واقعی روبرو بود که با تعادل عرضه نسبت به تقاضا دلار تغییری را در این روز به نسبت نرساند و بر بهای 3573 تومان ثابت ماند.

گزارش سایت طلا حاکیست، ثبات دلار در این روز در حالی بود که فعالان با توجه به خبر افزایش عرضه منتظر کاهش ارزش دلار بودند که تقاضای واقعی از جانب زائران عتبات و شرکتهای تجاری در آستانه ی ژانویه مانع از این امر شد.

فعالان کاهش توانمندی نوسان گیران بازار ارز را مربوط به اظهارات اخیر مدیر اداره صادرات بانک مرکزی دانستند.

در این فضای بازار، یورو نیز بر بهای 3833 تومان ثابت و پوند 20 تومان به ارزشش افزود تا نرخ فروشش به 5440 تومان برسد.

در روز پنجشنبه دلار با تحرکات معامله گران غیر رسمی افزایش 12 تومانی را تجربه کرد تا آخرین هفته ی آبان ماه با رشد 17 تومانی دلار به پایان برسد.

گفتنی است، درحالیکه دو ماه پاییز با روندی مثبت سپری شد، تحرکات دلار در آذر ماه در نظر برخی از فعالان چندان مثبت نخواهد بود و این ارز کشش رشد قیمتی را در فضای مثبت اجرایی شدن برجام نخواهد داشت.

البته در این میان عده ای با نگاه خوش بینانه افزایش تقاضا و نزدیک شدن به ماه ژانویه را در دلار موثر دانسته و معتقد هستند این ماه نیز دلار بازدهی مثبت را شاهد خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد