اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی خبر می دهند:

مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا کدامند؟

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند: مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت انتشار آمارهای مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا و انتظارات سرمایه گذاران نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، قیمت طلا در هفته ای که گذشت تحت تاثیر انتشار متن مذاکرات نشست اکتبر فدرال رزرو قرار گرفت و با افت نسبی روبرو شد. قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با اندکی کاهش به کمتر از 1077 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش انتظارات سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیشتر شده است. به نظر می رسد فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 قصد دارد نرخ بهره را افزایش دهد و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و افت قیمت طلا شده است.

"هنری تو" تحلیلگر ارشد موسسه سی بی کاپیتال تاکید کرد: من فکر می کنم فدرال رزرو در نشست 16 دسامبر خود نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش خواهد داد. به نظر من بیانیه نشست آتی فدرال رزرو می تواند تا حد زیادی مسیر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا را مشخص کند.

البته برخی تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر چندان زیاد نیست. هنری واین گارتن تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: من فکر نمی کنم احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو پیش از کریسمس چندان زیاد باشد. بعید می دانم چنین اقدامی در آستانه تعطیلات کریسمس به نفع بازارهای بین المللی باشد.

وی افزود: احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو اوایل سال 2016 میلادی بیشتر است.

مهمترین آمارهای اقتصادی آمریکا طی هفته آینده انتشار گزارش مربوط به تولید ناخالص داخلی در سه ماه سوم امسال خواهد بود. البته روز پنج شنبه نیز بازار آمریکا به دلیل عید شکرگزاری تعطیل خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آتی تثبیت خواهد شد و با نوسانات شدیدی روبرو نمی شود. روز دوشنبه آمارهای مربوط به وضعیت بخش مسکن آمریکا منتشر می شود. روز سه شنبه دومین برآورد وزارت بازرگانی آمریکا از رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماه سوم اعلام می شود.

اقتصاددانان بر این باورند که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال به 1.9 درصد رسیده است. این رقم پیش از این 1.5 درصد اعلام شده بود.

در نظرسنجی جدید کیتکو نیوز نیز از خوانندگان اکثر شرکت کنندگان به کاهش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد