اونس طلا2310.85
مظنه15,381,000
18 گرم3,550,700
ارزش سکه34,653,393
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000
ثروتی:

بسته جدید اقتصادی دولت هیچ نتیجه‌ای در افزایش رشد اقتصادی نداشت/ پس از برجام شاهد رکود بیشتری هستیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های اقتصادی دولت شاهد رکود و بیکاری بیشتری هستیم، گفت: بسته جدید اقتصادی دولت هیچ نتیجه‌ای در افزایش رشد اقتصادی نداشت.

موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه بسته سیاستی اقتصادی جدید دولت به خصوص در پرداخت وام خودرو و کالا یک اقدام جزئی و محدود بود، گفت: این اقدام دولت گرچه یک حرکت جزئی در خودروسازان به وجود آورد و مقداری نقدینگی به این بخش تزریق کرد اما به دلیل اینکه این اقدامات پیوسته و ادامه‌دار نبود نتایج مثبتی در رشد اقتصادی و اشتغال نداشت.

وی با بیان اینکه دولت نباید به خاطر ترس از تورم روند فعلی در حوزه اقتصادی را ادامه دهد، اضافه کرد: اینکه قرار باشد رکود، بیکاری تدام یابد قابل قبول نیست.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تأکید کرد: بر اساس سیاست‌های اقتصادی دولت شاهد رکود و بیکاری بیشتری هستیم و علی‌رغم اظهارنظرات مقامات دولتی که می‌گفتند پس از برجام شرایط اقتصادی بهتر و تبدیل به گلستان خواهد شد اما شاهدیم اتفاقی نیفتاده و باز هم در شرایط رکود بیشتر و وضعیت نامطلوب اقتصادی است.

ثروتی با بیان اینکه دولت باید در افزایش رشد اقتصادی توجه بیشتری به تولیدات داخل و نیروهای متخصصان داخلی داشته باشد،‌ اظهار داشت: توصیه ما به مقامات دولتی همواره توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی است اما به نظر می‌رسد دولت مفهوم اقتصاد مقاومتی را متوجه نشده و یا نمی‌خواهد به این موضوع بپردازد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد نگاه و دید دولت در حل مشکلات اقتصادی ارتباط با خارج و سرمایه‌گذاری خارجی‌ها است. در حالیکه شرکت‌های خارجی همواره به دنبال فروش محصولات خودشان هستند و افزایش رونق اقتصادی کشورمان برایشان اهمیت چندانی ندارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه سیاست‌گذاران اقتصادی در دولت توجهی به حرف کارشناسان ندارند و همواره راه‌حل‌های خودشان را دنبال می‌کنند گفت: بیش از دو سال از عمر دولت می‌گذرد و ما همچنان در مسائل اقتصادی در جای اول قرار داریم. همچنین در بحث اشتغال نیز بر اساس آخرین آمار 1.4 درصد به جمعیت بیکار ما اضافه شده است.

ثروتی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت یازدهم تاکنون برنامه‌ای در بخش مسکن از جمله مسکن اجتماعی و یا اشتغال ارائه نکرده است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد